Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBUS201 | Organizational Behaviour | Ders | 2 | 3 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin ana amacı, örgütsel davranış ve dinamikler konusunda, öğrencilerin bilgi, farkındalık ve becerilerini arttırmaktır.Bu dersin amacı, öğrencilerin örgütsel davranışın kavramsal çerçevesini anlamalarına yardımcı olmak ve bunları 21. yüzyıl organizasyonlarını yönetmek için ilişkilendirmektir. Temel amaç, organizasyonlarda insan davranışının temel kavramlarını anlamak ve yorumlamak, davranışsal ve davranışsal konularda öneriler geliştirmek,hem bireysel, hem grup hem de organizasyon düzeyinde analiz etmektir.
Öğr. Gör. Begüm Maral
1 | Kendinin ve diğer insanların davranışlarını anlayabilecek ve davranışlarla ilgili kavramları tartışabilecektir. |
2 | Grup ve grubun davranışlar üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir. |
3 | Örgütsel davranışların neler olduğunu sorgulayabilir. |
4 | Davranışların kurum ve kuruluşları nasıl etkilediğini çözebilecektir |
Birinci Öğretim
Yok
Bu derste, örgütsel davranışa ilişkin kavram ve modeller farklı seviyelerde incelenecektir. Bireysel seviyedeki kavramlar (örneğin kişilik, algı, karar alma, duygular, tutumlar, motivasyon), takım seviyesindeki kavramlar (örneğin takım performansı, takım yapısı, bağlılık, uyum), örgüt seviyesindeki kavramlar (örneğin örgüt yapısı ve kültürü) önemli teorik modeller çerçevesinde ve güncel uygulamalar eşliğinde anlatılacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi | ||
2 | Temel İşletme Kavramları, İşlevleri, Hedefleri, Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları) | ||
3 | İnsan ve Çalışan Davranışlarını ve İhtiyaçlarını Anlama, Motivasyon: Motivasyon Süreci, Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi | ||
4 | Motivasyon Stratejileri ve Gerçek Uygulamalar | ||
5 | Örgüt yapısnın temelleri,fonksiyonlar | ||
6 | Örgüt yapısının temelleri fonksiyonlar (devam) | ||
7 | Tutumlar ve davranışlar, iş tatmini, duygular | ||
8 | Örgütlerde (çalışanlar) Kişilik Tipler | ||
9 | Algılama, Karar Verme | ||
10 | Örgütlerde Grup ve Takım Dinamikleri | ||
11 | Liderlik, Güç, Lider Tipleri | ||
12 | Örgütsel Çatışma, Çatışma Yönetimi, Arabuluculuk | ||
13 | Örgütlerde Stres Yönetimi | ||
14 | Örgütlerde İletişim, Sosyal Sorumluluk | ||
15 | 21. YY Trend Konuları : Burnout Sendrom, Mobbing, Nepotizm...vb |
Robbins, S. P., Judge, T. A. Organizational Behavior, Global Edition, Pearson Education • David Buchanan, Andrzej Huczynski, (2017), “Organizational Behaviour”, Pearson Education • Colquitt, J.A., Lepine, J.A. & Wesson, M.J. Organizational Behavior. McGrawHill Int. Ed. 2013 • Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 2010 • Sabuncuoğlu, Zeyyat ve Tüz, Melek, Örgüt Psikolojisi, Alfa Aktüel Yayınları, 4. Basım, 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |