Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
CSAR101 | Communication Skills and Academic Reporting I | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Ders, öğrencilerin becerilerini yönlendirmeyi, akademik etiği öğrenmeyi ve intihalden kaçınmayı amaçlayan akademik yazıya giriş sağlar.
Alireza Arshadi Khamseh, Associate Professor
1 | Akademik makale yazımı |
2 | Akademik yazılımı gayri resmi yazılımdan ayırt edebilme kabiliyeti |
3 | APA'ya uygun alıntı yapabilme kabiliyeti |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur
Hiçbiri
Bu kurs öğrencilerin şu becerilerini geliştirecektir: • akademik makaleler yazma, • akademik yazıyı gayri resmi yazıdan tanımlamak ve ayırt etmek, • Yazılarında APA'ya göre uygun alıntılar yapma
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Introduction to the course topics | |||
2 | Formal and Informal Writing /Punctuation part 1 | Formal and Informal Writing /Punctuation part 1 | ||
3 | Punctuation part 2 | Students have some exercises on formal and informal writing | ||
4 | CV and Resume | Students find how to write a C.V and How to write a resume | ||
5 | •How to write a body paragraph | Learners write a body paragraph | ||
6 | Cover letter and Scholarship letter | Students learn how to Write a cover letter and scholarship letter | ||
7 | Plagiarism/ Citation | Students will be familiar with different types of plagiarism and learn how to cite to a scientific context | ||
8 | Midterm | None | ||
9 | Different types of essays | Students will be familiar with several types of academic essays , argumentative , persuasive and ... | ||
10 | Introduction to write an essay | Students will be familiar with the main contexts of an essay and several part of it | ||
11 | How to write an introduction paragraph | in this section students have a workshop and exercise to write an introduction of an academic essay | ||
12 | Body paragraph workshop | Students learn how to discuss about their idea in the body paragraph | ||
13 | Conclusion paragraph writing and grammatical points | in this section students write conclusion part and some critical grammatical points in writing will be discussed | ||
14 | Review of a complete argumentative essay | in this Section in a workshop and by doing homework students will write a complete argumentative essay and some point about the final exam will be discussed | ||
15 | Final Exam | None |
1. https://www.indeed.com/career 2. https://owl.purdue.edu/owl 3. BARRON’S writing for the iBTL TOEFL exam , 2016
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Uygulanamaz
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 1 | 60 | 60 |
Performans | 1 | 50 | 50 |
Deney Sonrası Quiz | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |