| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EILT124 | Kitle İletişim Kuramları | Ders | 1 | 2 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, kitle iletişim kuramları alanındaki kuramsal yaklaşımları, incelemeleri, tartışmaları irdeleyerek öğrencilerin kitle iletişim kuramları alanında ileri bir bilgi düzeyi ve anlayışa sahip olmasını sağlamaktır.
-
| 1 | Ana akım kuramlarını inceler. |
| 2 | Ana akım kuramları benzer/farklı olay ve durumlarla karşılaştırır. |
| 3 | İletişim sosyal, siyasal ve ekonomik değişimler üzerindeki etkisini ve önemini örneklerle açıklar. |
| 4 | Yaşamında karşılaşacağı sorunları analitik olarak değerlendirir. |
| 5 | Haber metinlerini iletişim kuramları ile açıklar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok.
-
Bu derste temel iletişim modelleri sınıflandırılarak, modellerin tarihsel gelişimi, kitle iletişim araçlarının fonksiyonları, kitle iletişiminin kültürel ve toplumsal etkilerinin değerlendirilmesi ve etki teorileri gibi konular ele alınmaktadır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Kitle Iletişim Modellerinin Tarihsel Gelişimi | ||
| 2 | Kitle İletişim Modellerinin Sınıflandırılması | ||
| 3 | İletişim Okulları-------------------- | ||
| 4 | Temel İletişim Modelleri | ||
| 5 | Kitle İletişiminin Kültür ve Topluma Etkileri | ||
| 6 | Kitle İletişiminin Kültürel ve Toplumsal Etkileriyle İlgili Modeller | ||
| 7 | İzleyiciyi Merkez Alan Modeller | ||
| 8 | Ara Sınav-------------------- | ||
| 9 | Medya Etkilerine Genel Bir Bakış | ||
| 10 | Medya Etki Teorileri | ||
| 11 | Kitle İletişim Araçlarının Örgütlenişi, Seçimi ve Üretimi | ||
| 12 | Yeni Kitle İletişim Araçları ve İşlevi | ||
| 13 | Enformasyon Toplumu-------------------- | ||
| 14 | Medya Etkilerine Karşı Bireysel Aydınlanma |
Kitle İletişim Kuramları, Burak Özçetin
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Beyin Fırtınası | 12 | 2 | 24 |
| Seminer | 12 | 2 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 124 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |