GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR120 Halkla İlişkilere Giriş Ders 1 2 4.00 3.00

Lisans



Halkla ilişkilerin tanımlanması, uygulama alanları ve günümüzde halkla ilişkiler mesleğinin taşıdığı önemin öğrencilere aktarılması


Dr. Öğr. Üyesi Yelda Şenkal


1 Geçmişten günümüze halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini hatırlar
2 Halkla ilişkiler ve ilişkili olduğu alanları benzer ve farklı yönleri ile yorumlar.
3 Halkla ilişkiler sürecinde kullanılan araçları lister.
4 Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitlenin önemine işaret eder.
5 Halkla İlişkilerin meslek olarak çalışmasını ve iletişim becerilerinin önemini kavrar.

Birinci Öğretim



Yok


Halkla ilişkiler kavram ve tarihçesi. Halkla İlişkiler ve ilişkili alanlar karşılaştırılması. Halkla ilişkilerin uygulama alanları, hedef kitle belirleme, kampanya oluşum süreci. Medya ile kurulan ilişkiler ve bilgilendirici materyallerin içerikleri. Halkla İlişkilerin meslek olarak içerdikleri ve mesleki bağlamda empati, atılganlık, dinlemeye dayalı iletişim becerilerinin aktarılması.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse Giriş-Syllabus anlatımı Teorik
2 Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevede ele alınması Teorik
3 Geçmişten günümüze halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi-4 halkla İlişkiler modeli Teorik
4 Halkla İlişkilerin İlişkili olduğu alanlar;Reklam, Propaganda, Pazarlama Teorik
5 Halkla ilişkilerde hedef kitle Teorik
6 Halkla İlişkiler kampanyası Teoirk
7 Basına yönelik Bilgilendirici Çalışmalar Teorik
8 Vize Sınavı
9 Halkla İlişkiler Mesajlarının Hazırlanması Teori ve sınıf içi örnek çalışma
10 Kurum İçi Halkla İlişkiler Teorik
11 Kurum Kimliği-İmaj-İtibar Teorik
12 Halkla İlişkilerde Etkili iletişim ve İletişim Becerileri Teorik
13 Halkla İlişkiler Mesleği Teoirk
14 genel tekrar

Ayla Okay- Aydemir Okay (2007) Halkla İlişkiler kavram Strateji ve uygulamaları.Der Yayınları Filiz Balta Peltekoğlu (2014) Halkla İlişkiler Nedir? .Beta Yayınları Karaçor, S. (2006). Propagandanın Halkla İlişkiler ve Reklama Göre Yapı, İşleyiş Açısından Farklılıkları. Yılmaz, Y. D. D. A. (2005). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar (Vol. 852). Anadolu Universitesi. Abdullah Özkan(2009) Halkla İlişkiler Yönetimi. Sosyal Yayınlar Halkla İlişkiler- (Ed). Seda Mengü-İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Şenkal, Y. (2015). Atılganlık ve empati becerilerinin halkla ilişkiler mesleği için önemi ve kazanımı üzerine bir araştırma. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 10 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 102

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek