Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYDL191 | İngilizce I | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, öğrencilerin aşağıdaki becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır: • Dilin sosyal medyada ve günlük hayatta kullanımını, • Kendileri, rutinleri hakkında konuşma ve yazma becerilerini, • Sınırlı kelime dağarcığıyla nesneleri karşılaştırma ve tanımlama becerilerini.
Öğr. Gör. Betül Buzbay
1 | Geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman gibi dilbilgisel kavramları anlayacak ve bunları günlük dilde doğru şekilde kullanabilecektir. |
2 | Farklı sosyal durumlar için uygun dil kullanımı yaparak, aile, arkadaşlar, seyahat, yemek ve giyim gibi konularda etkili konuşmalar yapabilecektir. |
3 | Günlük rutinler, serbest zaman aktiviteleri ve okuma-anlama gibi konularla ilgili metinleri anlayacak, yazılı ve sözlü iletişimi geliştirecek ve kelime bilgisini genişletebilecektir. |
4 | Farklı kültürler hakkında bilgi sahibi olarak, yiyecek, kıyafet, hava durumu ve coğrafi özellikler gibi konularda bilgi paylaşımında bulunabilecek, ayrıca kendi ülkesini tanıtarak karşılıklı iletişim becerilerini güçlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Bu ders, öğrencilerin okulda ve hayatta dil başarısı için bağlantı kurma becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Öğrenciler, sosyal medya aracılığıyla iletişim becerilerini geliştirir ve dili gerçek hayatta yansıtarak bu becerilerini pekiştirirler.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ülkeler / Evet - Hayır Soruları | Derse giriş: Nerelisin? | ||
2 | Geniş Zaman, Günlük Rutin | Okuma, Yazma ve Kelime | ||
3 | Serbest zaman anketi Gerçek Dünya Dinlemesi | Boş zamanlardan bahsetme Telefon ifadelerini anlama ve kullanma Yapmaktan hoşlandığınız şeyler hakkında konuşma | ||
4 | Aileyle tanışma Aile / aile üyeleri hakkında soru sorma | Aile üyeleri hakkında konuşma Öneriler yapma ve yanıt verme | ||
5 | Kasaba ve Yerler, Yön verme | Kasabanın etrafındaki yerler hakkında konuşma, Oradaki bir kasabayı tarif etme, orada olup olmadığını sorma ve yön verme | ||
6 | Şimdiki Zaman, Odalar ve mobilya | Odalar ve mobilyalar hakkında konuşma, İnsanların ne yaptığı hakkında konuşma, Yardım teklif etme ve kabul etme | ||
7 | Dates Can/Can’t, Revision, Present Simple/Present Simple Continuous Jobs Reading/ Writing Tarihler Can / Can't Revizyon, Geniş Zaman / Şimdiki Zaman Meslekler Okuma / yazma | Talk about schedules and dates Use can / can’t for ability, possibility and permission Revision Programlar ve tarihler hakkında konuşma Yetenek, olasılık ve izin için Can / Can't kullanma Revizyon | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | To be, Geçmiş Etkinlikler / yerler | Gidilecek yerler hakkında konuşma, İnsanların nerede olduğunu söyleme, Bir şeyin ne kadar iyi / kötü olduğunu söyleme | ||
10 | Okul konuları hakkında konuşmak, Vücut parçaları Dilbilgisi: Geçmiş Basit Sorular Okuma / Konuşma: Ne oldu? Günlük İfadeler: İlaç satın almak | En sevdiğiniz okul konusu hakkında konuşma Geçmiş hakkında konuşma Geçmiş olaylar hakkında sorular sorma vücut parçaları ve ilaç satın almaktan bahsetme | ||
11 | Dilbilgisi: Be Going To, Kelime Bilgisi: Seyahatte Okuma ve Yazma | Seyahat hakkında konuşma, Gelecek için planları açıklama, Sürpriz gösterme | ||
12 | Kelime: Yiyecek Okuma ve Konuşma: Dünya Kahvaltıları, Bir restoranda sayılabilen sayılamayan isimler | Yiyecekler ve içecekler hakkında konuşma, Bir restoranda yemek sipariş etme Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||
13 | Kelime: Giysi Sıfatları Yorum Yapma Moda ve Kumaş | Giysiler hakkında konuşma, bir şeyleri tarif etme, yorum yapma | ||
14 | Kelime: Hava Durumu, Comparatives/ Superlatives Kelimeler, Kelime: Yer İşaretleri, Coğrafi Özellikler Soru & Cevap Revizyonu: Varsa. | Bir şeyleri karşılaştırma, tercihler hakkında konuşma, hava durumu hakkında konuşma, ilginç yerler hakkında konuşma, bir ülkeyi tanımlama, Revizyon | ||
15 | Final Sınavı |
Oxford Network I-II
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 2 | 1 | 2 |
Soru-Yanıt | 2 | 1 | 2 |
Gözlem | 2 | 1 | 2 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |