Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Modern Mimarinin temel teorilerini tanımlaması |
2 |
Modernizmin dönüşümünü gerekçeleriyle incelemek |
3 |
Bugünün mimarisi hakkında konuşabilmek, çağdaş mimarinin dilini ve potansiyellerini anlayabilmek |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Giriş: Kültür, teknoloji ve mekanın kesiştiği noktada mimari |
|
|
2 |
19. Yüzyıl Teknolojisi ve Kültürel Değişim |
|
|
3 |
Tarihselciliğe Karşı Tepkiler |
|
|
4 |
Modern Kent planları |
|
|
5 |
Banliyönün Ortaya Çıkışı, Garden-City, Amerikan Şehirleri, Chicago. |
|
|
6 |
İlk Modern akımlar: Deutscher Werkbund, Expressionism, Futurism, De Stijl, Constructivism. |
|
|
7 |
Amerika'da Erken Modern Mimari |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Modernizm: Loos, Bauhaus, Gropius. |
|
|
10 |
Modernizm: Mies van der Rohe, Le Corbusier, CIAM. |
|
|
11 |
Mimarlık, Kimlik ve Milliyetçilik |
|
|
12 |
II.Dünya Savaşı Sonrası Modern Mimari: Modernizmin Revizyonları |
|
|
13 |
Postmodernizm |
|
|
14 |
Çağdaş Mimari Tasarımda Yeni Eğilimler |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Makale Kritik Etme |
1 |
12 |
12 |
Bireysel Çalışma |
1 |
32 |
32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
16 |
16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
22 |
22 |
Okuma |
1 |
32 |
32 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
116
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek