GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EARC102 Architectural Design I Ders 1 2 8.00 4.00

Lisans


İngilizce


Scaling the ability to think different and multi-faceted and create space solutions based on different relations from the first stages of architectural design with a certain scenario base ‘with a simple residence.


Lec. Nazlıcan NAZLI


1 Tasarım sürecini ve kavramını anlamak
2 tasarım kavramı hakkında bilgi edinme
3 bireysel ve toplu olarak çalışmayı öğrenmek
4 kavramsal düşünme ve tasarım fikirlerinin geliştirilmesi.
5 Kendi kendini yöneten tasarım ve problem çözme sürecinde kritik edebilme yeteneği kazanma

Birinci Öğretim



Yok


Architectural Design I is the continue of the escalation of scale and complexity within architectural typologies, as well as the continued part to whole investigation of architectural systems and processes. The studio will focus on residential concepts in architecture through skinny houses with a narrow footprint. The process involves a timely subtopic, the COVID-19 pandemic, as a primary input for the project scenarios.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Introduction about Project 1. general information
2 Stüdyonun alt konusu üzerine tartışmalar, pandemiyi ve etki altına giren evrensel koşulları anlamaya çalışmak, mimari ve tasarım konseptini bu olaylara göre dönüştürmek.
3 Presentations about given submissions.
4 making presentations of building samples given to groups for examination
5 gruplara incelenmesi için verilen bina örneklerinin sunumlarının yapılması
6 Adding activities, hobbies and actions that cannot be done during the pandemic process to the buildings examined as a function, discussion of design parameters, discussion of space solutions plan, section, view studies
7 Adding activities, hobbies and actions that cannot be done during the pandemic process to the buildings examined as a function, discussion of design parameters, discussion of space solutions plan, section, view studies
8 1st MIDTERM
9 Adding activities, hobbies and actions that cannot be done during the pandemic process to the buildings examined as a function, discussion of design parameters, discussion of space solutions plan, section, view studies
10 Adding activities, hobbies and actions that cannot be done during the pandemic process to the buildings examined as a function, discussion of design parameters, discussion of space solutions plan, section, view studies
11 Visualization of studies on the subject, criticizing hand or computer drawings, making models in a determined scale
12 Visualization of studies on the subject, criticizing hand or computer drawings, making models in a determined scale
13 Visualization of studies on the subject, criticizing hand or computer drawings, making models in a determined scale
14 Finalizing projects and last presentations.
15 FINAL EXAM

the modular, Mies Van Der Rohe at work, various design magazines, Bir mimarlığıa doğru, Modern Architecture, Arrayo, Salvador Perez, Atena, Rossano, Kebel, Igor, Emerging Technologies and Housing Prototypes, Rotterdam: Berlage Institute. Norberg-Schulz, Christian, Genius Loci: Towards Phenomenology of Architecture, Rizzoli, 1980. Rattenbury, Kester, This is Not Architecture: Media Constructions, London: Routledge, 2002 Wilson, John, Thinking with Concepts, New York: Cambridge University Press, 1963



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 2 20
Tartışma 11 1 11
Soru-Yanıt 13 1 13
Takım/Grup Çalışması 12 3 36
Proje Sunma 10 3 30
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Ev Ödevi 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 197

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek