Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ELJS310 | Uluslararası Satış Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Uluslararası Satış yönetimi dersinin amacı, öğrencilere satış fonksiyonunun temel konularını, pazarlama fonksiyonu içindeki yerini, işletmeler açısından önemini kavratmak, satış politikaları, farklı satış organizasyonları ve yönetim teknikleri konusunda bilgi vermektir.
Dr. Öğr. Üyesi Begüm Maral
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; satış, satış yönetimi, satış organizasyonu, uluslararası satış, uluslararası satış stratejileri ve uluslararası pazar çeşitleri, bu pazarlara nasıl girilmesi gerektiği ile ilgili kavramlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaktadır. |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin içeriğinde Satış, satış yönetimi, satış organizasyonu, uluslararası satış, uluslararası satış stratejileri ve uluslararası pazar çeşitleri, bu pazarlara nasıl girilmesi gerektiği ile ilgili kavramlara yer verilmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Satış ve Pazarlama Kavramı ve Fonksiyonları | ||
2 | Pazarlama ve Satış Arasındaki İlişki | ||
3 | Satış Kavramı ve Aşamaları | ||
4 | Müşteriyle İletişim Kurmak | ||
5 | Kişisel Satış ve Kişisel Satışta İkna | ||
6 | Uluslararası Satış Temsilcilerinin Seçilmesi | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Uluslararası Satış Temsilcilerinin Eğitimi ve Yükselmesi | ||
9 | Uluslararası Satış Temsilcilerinin Motivasyonu | ||
10 | Uluslararası Satış Yönetimi I | ||
11 | Uluslararası Satış Yönetimi II | ||
12 | Uluslararası Pazarda Satış Stratejileri I | ||
13 | Uluslararası Pazarda Satış Stratejileri II | ||
14 | Uluslararası Satışta Güncel Konular | ||
15 | Final Sınavı |
Uluslararası Satış Yönetimi Ders sunumu • Sanal Kampüse yüklenen ders PDF Sunuları • Altunışık, R., & İslamoğlu, A. H. (2014). Satış ve satış yönetimi. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. • Dr. Polat Tunçer, “Satış Teknikleri”, Beta Yayınevi • Cemal Yükselen, Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık • Erdoğan Koç,Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri:Global ve Yerel • Yavuz Odabaşı, `Tüketici Davranışı`, Mediacat Yayınları. • İş Dünyası/Satış Pazarlama Aylık Dergiler - ( MediaCat, Digital Age, Advertising Age, Harvard Business Review, Marketing Türkiye) Önerilen Okumalar: • Philph Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama”, MediaCat Yayınları • Dan Ariely- Akıldışı ama Öngörülebilir • Philip Kotler - Pazarlam 4.0 • Robert Cialdini-Influence: İknanın Psikolojisi • George Ritzer – Toplumun Mcdonaldslaşması • Seth Godin- Mor İnek-Farklılaşma • Malcolm Gladwell Kitapları • Her Türlü – Satış- ile ilgili İşDünyası serisi kitapları Yararlanılabilir Websiteleri: • https://adage.com/ • https://www.pazarlamasyon.com/ • https://www.marketingturkiye.com.tr/ • https://digitalage.com.tr/ • https://mediacat.com/ - İçeriklerle ilgili Uzmanların Podcast yayınları, ve yukarda yazılan kaynak dergilerin ve websitelerinin Instagram hesapları takibe alınabilir
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 147 | 147 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |