Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIND316 | Art Theory | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı estetik ve sanat felsefesinin temel kavramları sanat yapıtı ve yaratıcılık olguları ile birlikte açıklamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Hesna Haral
1 | Temel sanat felsefesi kavram ve teorilerini, anlama ve uygulama becerisini göstereceklerdir. |
2 | 20. yüzyıl sanat akımlarını hakkında bilgi sahibidir. |
3 | Temel araştırma ve sunum araç ve yöntemlerini uygular. |
4 | Sınıftaki tartışmalara etkin bir biçimde fikirler sunabilir. |
5 | Kuramsal ve kavramsal düşünce kazanacaklardır. |
6 | Etkin bir şekilde iletişim kuracaklar ve sanat yapıtlarını eleştirme becerisi kazanacaklardır. |
7 | Sanat ve sanat felsefesi üzerine araştırma, yazma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir |
8 | Sanatsal pratik ve estetik teori ilişkisine dair yeni bir perspektif kazanacaklardır. |
Birinci Öğretim
Bu ders kapsamında 20. yüzyıl sanat akımları da ayrıca işlenmektedir. Böylece, öğrencilerin 6. dönemde alacakları `Çağdaş Tiyatro` dersi öncesinde çağdaş tiyatro eğilimlerinin ilişkili olduğu kavramsal sanat akımları hakkında temel bilgiler almaları sağlanmaktadır.
Bu derste estetik ve sanat felsefesinin temel kavramları ile birlikte sanat yapıtı olgusu, sanatçı ve yaratıcılık arasındaki ilişki ve etik ve bilgi kavramları arasındaki ilişki incelenmektedir; antikçağdan günümüze kadar estetik ve sanat kuramları tartışılmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sanat Teorisine Giriş | ||
2 | Sanatın Tanımı ve Ana Kavramlar: Kuram, Güzellik, Estetik, Sanat Felsefesi, Zanaat-Sanat, Güzel Sanatlar, Özne, Nesne, Nesnelcilik-Öznelcilik, Biçim, Fikir, Yaratılış) | ||
3 | Klasik Mimesis Kavramı Klasik Antik Çağ ve Sanat | ||
4 | Ortaçağ Sanat Teorisi, Romanesk, Gotik Sanat | ||
5 | Rönesans Sanat Teorisi, Rönesans Sanatı | ||
6 | Maniyerizm, Barok Sanat | ||
7 | Midterm Exam | ||
8 | Rokoko, Neo-Klasisizm | ||
9 | Romanticism, Realism | ||
10 | Empresyonizm, Pointillism, Post-Empresyonizm | ||
11 | Fovisim, Dadaizm | ||
12 | Dışavurumculuk Soyut Dışavurumculuk, Fütürizm | ||
13 | Cubism, Purism, De Stijl (Neoplasticism) | ||
14 | Konstrüktivizm, Süprematizm, Sürrealizm | ||
15 | Final Sınavı |
1. Cynthia Freeland, Art Theory Very Short Introduction, Oxford University Press, 2001. 2. Paul Smith and Caroline Wide, A Companion to Art Theory, Blackwell Publishing, 2002. 3. Hugh Honor- John Flemming , A World History of Art, Laurence King Pub,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |