Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
1. Öğrenciler basit ve çoklu doğrusal regresyon modeIinin tahminlerini nasıl yapacaklarını
öğreneceklerdir
2. Öğrenciler regresyon analizinde nitel bilgi kullanımının (kukla veya kategorik değişkenler) önemini
3 kavrayacaklardır. Gölge Değişken içeren regresyon model parametrelerini tahmin edebilecekler ve
yorumlayabi leceklerdir.
4 Öğrenciler temel politika analiz ve program değerlendirme yöntemlerini öğreneceklerdir.
5 Öğrenciler en az bir (EVİEWS) ekonmetrik yazılım kullanmayı öğreneceklerdir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
1 Ekonometrinin Amacı ve lktisadi veri setleri |
|
|
2 |
2 Nedensellik Ve Ekonometrik Analizde Ceterus Paribus NotaSyonu |
|
|
3 |
Basit Doğrusal Regresyon Modeli (İki Değişkenli Regresyon Modeli); |
|
|
4 |
Sıradan En Küçük Kareler (SEKK) Yöntemi ile Tahmin,
Herhangi bir Örneklemin SEKK Özellikleri, Ölçü Birimleri Ve
Fonksiyonel Şekil, Beklenen Değerler ve SEKK Tahmincilerinin
Varyanslan |
|
|
5 |
Çok|u Regresyon Modelinin SEKK Tahmini, Çoklu Regresyon
Modelinde Diğer Faktörleri Sabit Tutmanın Anlamı |
|
|
6 |
Çoklu regresyon denkleminin yorumu, Klsmi regresyon katsayılarlnln
anlamı, Kısmi regresyon katsayllarlnln tahmini, Çoklu Regresyon
Modelinde SEKK Tahmincilerinin Beklenen Değeri |
|
|
7 |
OLS tahmincileri,Güven aralığı: Modele değişken ilave etme ya da değişken çıkarmanın gerekliliği analizi |
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
9 |
SEKK tahmincilerinin Varyansı, İlgisiz ve Dışlanmış Değişkenler
Tek bir Anakütle Parametresi ile ilgili Hipotez testleri (t test|) |
|
|
10 |
Parametrelerin Tek Bir Doğrusal Bileşenine İlişkin güven aralığı ve Hipotez Testi (t testi) |
|
|
11 |
Uyum iyiliği |
|
|
12 |
Çoklu Doğrusal Kısıtların Test Edilmesi, Ortak anlamlılık ve mode|in
bir bütün olarak anlamlılığ, (t ve F Testi) |
|
|
13 |
Eviews uygulamaları ve laboratuvar paylaşımı |
|
|
14 |
Değişen Varyans, ve Ardışık Bağımlılk sorunu |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ev Ödevi |
2 |
50 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma |
2 |
50 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
50 |
50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Ev Ödevi |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
137
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek