GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ENMD316 Introduction to Marketing Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Pazarlama ve satış kavramlarının öğretilmesi, öğrencilere pazarlama ile ilgili fonkisyonları ve aktiviteleri anlatmak.Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak. Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak.


Dr. Öğr. Üyesi Begüm Maral


1 Pazarlama odaklı olmanın iş pratiğindeki önemini anlamak;
2 Pazarlama stratejileri oluştururken pazar koşullarını ve tüketici ihtiyaçlarını değerlendirmek
3 Çeşitli Pazarlama karması araçlarının her biri ile kullanım için bir dizi ortak stratejiyi açıklamak: ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım
4 Belirli pazarlama görevlerini veya durumlarını ele almak için uyumlu bir genel strateji oluşturmak için bu tür stratejilerin uygun bir karışımını önerme ve gerekçelendirmek
5 Farklı pazarlama stratejilerini uygulamak, açıklamak ve tartışmak için güncel olaylardan ve gerçek dünyadaki pazarlama durumlarından örnekler kullanın.

Birinci Öğretim


Yoktur


Pazarlama ile ilgili kaynaklar/kitaplar/online kaynaklar konuları daha iyi anlamanız için yararlı olacaktır. Kütüphaneden de yararlanabilirsiniz. Kitabevlerinde Pazarlama/İş Dünyası kitaplarından okumalar önerilmiştir.


INTRODUCTION AND DISCUSSION Marketing: Defining Marketing and the Marketing Process Marketing Evolution 4P'S Product, Product Strategies Product Types According to Users of the Products Segmentation, Targeting, Positioning Strategies 4P'S Price 4P'S Price (Cont.d) 4P'S Place Marketing Mix: 4P'S Promotion Marketing Mix: 4P'S Promotion (Con.'d) Branding Strategies Developing New Products and Product Life-Cycle Strategies Product Life-Cycle Strategies


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 INTRODUCTION AND DISCUSSION The Fundamental concepts of business science and importance of businesses/marketing in economy
2 Marketing: Defining Marketing and the Marketing Process Basic marketing process-Define Marketing The role/objectives of Marketing in Organizations The Difference between Sales and Marketing
3 Marketing Evolution Product Era Sales Era The Evolution to Consumer Satisfaction
4 4P'S Product, Product Strategies Marketing Mix: 4P'S Product decisions in marketing Product strategies
5 Product Types According to Users of the Products Convenience goods and Marketing Strategies Shopping Products and Marketing Strategies Specialty Products and Marketing Strategies
6 Segmentation, Targeting, Positioning Strategies Demographics in Marketing Target Market
7 4P'S Price Understanding and Capturing Customer Value in Pricing Pricing Strategies
8 4P'S Place Distribution channels and physical distribution Distribution Strategies Retailing and Wholesaling
9 Marketing Mix: 4P'S Promotion Advertising and Public Relations, PR activities and real-life examples Promotional Strategies Global Cases and Examples
10 Marketing Mix: 4P'S Promotion (Con.'d) Retailing and Wholesaling, Personal Selling and Sales Promotion, Direct, Online Social Media, and Mobile Marketing Integrated Marketing Communication Strategy
11 Branding Strategies Branding Definition Brand Loyalty Brand Image and Branding Concepts
12 Developing New Products and Product Life-Cycle Strategies PLC Introduction Global Cases and Examples
13 Product Life-Cycle Strategies PLC Strategy according to Product Type
14 Marketing Types

Principles of Marketing, Global Edition, Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Pearson Education Lecturer PDF Notes + Online Classes Marketing Magazines - ( MediaCat, Digital Age, Advertising Age, Harvard Business Review, Marketing Türkiye) Suggested Readings: • Dan Ariely- Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions • Philip Kotler - Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital and All Marketing Books • Robert Cialdini-Influence: The Psychology of Persuasion • George Ritzer - The McDonaldization of Society • Seth Godin- Purple Cow and All Marketing Books • Malcolm Gladwell Books Useful Websites: • https://adage.com/ • https://www.pazarlamasyon.com/ • https://www.marketingturkiye.com.tr/ • https://digitalage.com.tr/ • https://mediacat.com/ - Should Listen Podcast about the content. - Follow these authors’, websites’ and these contents’ Instagram accounts:)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 14 14
Soru-Yanıt 1 14 14
Makale Kritik Etme 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 115

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek