GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHVY308 Pazarlama Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Pazarlama Yönetimi dersi, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini, pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Pazarlama yaklaşımları ile beraber tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Burcu İnci


1 • Pazarlama ve pazarlamanın temel ilkeleri hakkında fikir sahibi olma
2 • Pazarlamanın önemini ve amacını bilme
3 • Güncel pazarlama yaklaşımları hakkında örneklerle beraber fikir sahibi olma
4 • Pazarlama kavramını açıklama, konumladırma, tüketici davranışları vb pazarlama ile ilgili kavramları inceleme

Birinci Öğretim


-


-


Pazarlama kavramının detaylı bir şekilde bileşenleriyle beraber incelenmesi, güncel pazarlama yaklaşımlarının örnek ve vaka analizleri üzerinden anlatılması.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 1. Hafta Pazarlama Kavramına Giriş 2. Hafta Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri 3. Hafta Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre) 4. Hafta Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları 5. Hafta Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları 6. Hafta Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması 7. Hafta Hedef Pazar Bölümleme 8. Hafta Konumlama 9. Hafta Ara Sınav 10. Hafta Ürün 11 . Hafta Fiyat 12. Hafta Dağıtım 13. Hafta Tutundurma 14. Hafta Güncel Pazarlama Stratejileri

Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Dördüncü Baskı, Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül, Birleşik Matbaacılık, 2013 Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi Pazarlama 4.0 ( Marketıng 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım POSTMODERN PAZARLAMA - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 85 85
Toplam İş Yükü (saat) 125

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek