Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EEKO206 | Ekonometri | Ders | 2 | 4 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı iktisat teorisine uygun olarak ekonometrik model kurma ve anlama becerisini kazandırma
Prof. Dr. Recep KÖK
1 | 1. Öğrenciler basit ve çoklu doğrusal regresyon modeIinin tahminlerini nasıl yapacaklarını öğreneceklerdir 2. Öğrenciler regresyon analizinde nitel bilgi kullanımının (kukla veya kategorik değişkenler) önemini 3 kavrayacaklardır. Gölge Değişken içeren regresyon model parametrelerini tahmin edebilecekler ve yorumlayabi leceklerdir. 4 Öğrenciler temel politika analiz ve program değerlendirme yöntemlerini öğreneceklerdir. 5 Öğrenciler en az bir (EVİEWS) ekonmetrik yazılım kullanmayı öğreneceklerdir. |
Birinci Öğretim
Mikro ve Makro Ekonomi
TÜİK veri tabanı ve Merkez Bankası veri tabanı inceleme
Ekonometrik tekniklerden yararlanarak ekonomi teorisinin analizi
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | 1 Ekonometrinin Amacı ve lktisadi veri setleri | ||
2 | 2 Nedensellik Ve Ekonometrik Analizde Ceterus Paribus NotaSyonu | ||
3 | Basit Doğrusal Regresyon Modeli (İki Değişkenli Regresyon Modeli); | ||
4 | Sıradan En Küçük Kareler (SEKK) Yöntemi ile Tahmin, Herhangi bir Örneklemin SEKK Özellikleri, Ölçü Birimleri Ve Fonksiyonel Şekil, Beklenen Değerler ve SEKK Tahmincilerinin Varyanslan | ||
5 | Çok|u Regresyon Modelinin SEKK Tahmini, Çoklu Regresyon Modelinde Diğer Faktörleri Sabit Tutmanın Anlamı | ||
6 | Çoklu regresyon denkleminin yorumu, Klsmi regresyon katsayılarlnln anlamı, Kısmi regresyon katsayllarlnln tahmini, Çoklu Regresyon Modelinde SEKK Tahmincilerinin Beklenen Değeri | ||
7 | OLS tahmincileri,Güven aralığı: Modele değişken ilave etme ya da değişken çıkarmanın gerekliliği analizi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | SEKK tahmincilerinin Varyansı, İlgisiz ve Dışlanmış Değişkenler Tek bir Anakütle Parametresi ile ilgili Hipotez testleri (t test|) | ||
10 | Parametrelerin Tek Bir Doğrusal Bileşenine İlişkin güven aralığı ve Hipotez Testi (t testi) | ||
11 | Uyum iyiliği | ||
12 | Çoklu Doğrusal Kısıtların Test Edilmesi, Ortak anlamlılık ve mode|in bir bütün olarak anlamlılığ, (t ve F Testi) | ||
13 | Eviews uygulamaları ve laboratuvar paylaşımı | ||
14 | Değişen Varyans, ve Ardışık Bağımlılk sorunu |
Ekonometriye Giriş: Bir Modern Yaklaşım (Jeffrey M. Wooldridge) (Editor: Ebru Caglayan). Temel Ekonometri (Damodar Gujarati) Çevirenter: Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen, Literatür Yayıncılık,2006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Hayır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 54 | 1 | 54 |
Ev Ödevi | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
ÖÇ 1 |