Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OYPY275 | Yapay Zeka Teknolojileri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Zeka ve yapay zekanın anlaşılması, öğrenme ile problem çözme tekniklerinin öğrenilmesi, arama, sezgisel arama algoritmaları, yapay sinir ağları, bulanık mantık, kavram öğrenme algoritmalarının öğrenilmesi.
PhD(c) Atakan YERLİ
1 | Yapay Zekanın Kullanım Alanları |
2 | Yapay zeka teknikleri ile modelleme ve problem çözme |
3 | Yapay zeka algoritmaları |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Yapay zeka teknolojileri, bilgisayar sistemlerinin insan zekasını taklit etmesine ve belirli görevleri yerine getirmesine olanak tanıyan disiplinlerarası bir alandır. Bu ders, yapay zeka temellerini, makine öğrenmesini, derin öğrenmeyi ve uygulamalarını kapsar. Öğrenciler, yapay zeka teknolojilerinin günlük hayatta ve endüstride nasıl kullanıldığını anlamak için pratik projeler üzerinde çalışma fırsatı bulacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Yapay zekaya giriş, yapay zeka algoritmaları kullanım nedenleri, | Sözlü Anlatım Yöntemi | ||
2 | Öznitelik nedir, bilgi sistemi nasıl temsil edilir, öznitelik indirgeme nasıl yapılır. Öğrenme çeşitleri nelerdir. | Vaka Analizi | ||
3 | Kavram öğrenme algoritmaları uygulamaları | Problem Çözme Yöntemi | ||
4 | Kenar çıkarma, türevsel yaklaşımlar, filtreleme. | Sözlü Anlatım | ||
5 | Karar ağaçları ile problem çözme, öğrenme | Problem Çözme | ||
6 | Bulanık mantık teorisi, klasik mantıkla karşılaştırma | Sözlü Anlarım | ||
7 | Vize | |||
8 | Bulanık sistem tasarımı ve uygulaması | Gösteri Yöntemi | ||
9 | Takviyeli öğrenme nedir, Q öğrenme algoritması ve uygulaması | Sözlü Anlatım | ||
10 | Veri madenciliği nedir, birliktelik kuralları Apriori Algoritması. | Tartışrma Yöntemi | ||
11 | Veri madenciliği algoritmaları uygulamaları | Beyin Fırtınası | ||
12 | Yapay sinir ağları, hata geri yayınım algoritması | Sözlü Anlatım | ||
13 | Yapay sinir ağları öğrenme uygulamaları | Problem Çözme | ||
14 | Çözüm uzayı oluşturma, sezgisel arama algoritmaları | Simülasyon ve Oyunlaştırma | ||
15 | Final |
Artificial Intelligence: A Modern Approach, 4th US ed. by Stuart Russell and Peter Norvig
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 |