Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTHU217 | Beslenme Ve Sağlıklı Yaşam | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin; İnsan organizmasının bütünlüğünü ve yaşamını sürdürmesi için temel gereksinimlerini tanımlayan ve bu bilgiler doğrultusunda bireylerde sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesi, yaşam tarzının iyileştirilmesi bir anlamda sağlıklarının korunmasını kendi görevleri olarak algılamalarını ve bunun sonucunda riskli davranışlardan kaçınarak sağlığı koruyucu ve geliştirici davranışları kazanmalarını ve uygulamalarını amaçlayan bir derstir.
-
1 | Sağlıklı beslenmeyi öğrenir |
2 | Fiziksel aktivitenin beslenme ve sağlık ilişkisini bilir. |
3 | Yeterli ve dengeli beslenmeyi ifade edebilir. |
4 | Beslenme ile ilgili bazı kavramları inceler ve besin ögeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Yeterli ve dengeli beslenme kurallarını öğrenir. Öğrendiklerini kendi beslenmesinde uygulayıp uygulamadığını tartışır. |
6 | Özel gruplarda beslenmeyi ve menü planlamayı öğrenerek bu gruplarda menü planlama örnekleri yapar(yaşlı, çocuk, sporcu, engelli, işçi) |
Birinci Öğretim
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
YOK
1. Sağlıklı yaşam kavramına giriş 2. İnsan kavramı, Sağlık kavramı (sağlık algısı, yönetimi, korunması ve geliştirilmesi) 3 . Beslenme ile ilgili kavramlar(beslenmenin tanımı, besinler ve besin öğeleri) 4 . Beslenmenin önemi(Yeterli ve dengeli beslenme) 5. Besin öğelerinin gruplandırılması (Organik Besinler, İnorganik besinler İnorganik besinler) 6. Doğal Antioksidanlar ve yaşam kalitesi 7 . Özel durumlarda beslenme(Çocukların, okul çocuklarının adölesanların ve yaşlıların beslenmesi) 8 . Sık görülen hastalıklarda beslenme, Beslenme eğitimi 9. Hareket gereksinimi ve vücut mekaniği ilkeleri 10. Hareketsizliğin organizma üzerine etkileri 11. Vücut mekaniğinin doğru kullanılması 12. Aktif ve pasif egzersizler 13. Hastanın hareket ettirilmesi 14. Teknolojinin sağlıklı yaşama etkileri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşam kavramına giriş | ||
2 | İnsan kavramı, Sağlık kavramı (sağlık algısı, yönetimi, korunması ve geliştirilmesi) | ||
3 | Beslenme ile ilgili kavramlar(beslenmenin tanımı, besinler ve besin öğeleri) | ||
4 | Beslenmenin önemi(Yeterli ve dengeli beslenme) | ||
5 | Besin öğelerinin gruplandırılması (Organik Besinler, | ||
6 | Doğal Antioksidanlar ve yaşam kalitesi | ||
7 | Özel durumlarda beslenme(Çocukların, okul çocuklarının adölesanların ve yaşlıların beslenmesi) | ||
8 | Vize | ||
9 | Hareket gereksinimi ve vücut mekaniği ilkeleri | ||
10 | Hareketsizliğin organizma üzerine etkileri | ||
11 | Vücut mekaniğinin doğru kullanılması | ||
12 | Aktif ve pasif egzersizler | ||
13 | Hastanın hareket ettirilmesi | ||
14 | 14. Teknolojinin sağlıklı yaşama etkileri |
-Beslenme Sağlıklı Yaşam Yazar: Nimet Haşıl Korkmaz , Mustafa Tayar Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 71 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |