Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTHU238 | Göç Ve Sosyal Hizmet | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilere göç olgusunu ve bunun toplumsal etkilerini sosyal hizmet perspektifinden inceleme fırsatı sunmaktır. Öğrenciler, göçmenlerin karşılaştığı sosyal, ekonomik ve kültürel zorlukları anlamak ve bu zorlukların üstesinden gelmek için sosyal hizmet müdahaleleri geliştirmek konusunda bilgi ve beceri kazanacaklardır. Ayrıca, ders kapsamında göç politikaları, entegrasyon süreçleri ve sosyal hizmet uygulamalarının göçmenlerin yaşamlarına olan etkileri ele alınacaktır.
Öğr.Gör.Dr. Fırat Karçal
1 | Öğrenciler, göçün temel kavramlarını, tarihsel sürecini ve küresel dinamiklerini anlar. |
2 | Göçmenlerin karşılaştığı sosyal, ekonomik ve kültürel zorlukları tanımlar ve bu zorluklara yönelik sosyal hizmet müdahalelerini planlar. |
3 | Göçmenlerin entegrasyon süreçlerini değerlendirir ve bu süreçlerde karşılaşılan zorluklara çözümler üretir. |
4 | Göçmen kadınlar ve çocuklar gibi hassas grupların özel ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçlara yönelik sosyal hizmet yaklaşımlarını tanımlar. |
5 | Göçmenlerin insan haklarını koruma ve kültürel çeşitlilikle ilgili konularda duyarlılık geliştirir. |
6 | Gerçek vaka analizleri ve uygulama örnekleri ile teorik bilgileri pratikte kullanma becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Bu ders, göç olgusunu sosyal hizmet perspektifinden incelemeyi amaçlar. Göçün temel kavramları, tarihsel süreci ve küresel dinamikleri ele alınır. Ulusal ve uluslararası göç politikaları, göçmenlerin sosyal, ekonomik ve kültürel zorlukları ile entegrasyon süreçleri tartışılır. Göçmenlerin sağlık, eğitim ve psikososyal destek ihtiyaçları üzerinde durulur. Özellikle göçmen kadınlar ve çocuklar gibi hassas grupların karşılaştığı sorunlar incelenir. Vaka analizleri ve uygulama örnekleri ile teorik bilgilerin pratikte nasıl uygulanacağı gösterilir. Yerel ve uluslararası kuruluşların rolü ve sosyal hizmetin katkıları vurgulanır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | ||
2 | Göç Tarihi ve Küresel Göç Hareketleri | ||
3 | Göçmenlerin Sosyal Hizmet İhtiyaçları | ||
4 | Entegrasyon ve Uyum Süreçleri | ||
5 | Sosyal Hizmet Müdahaleleri ve Göçmenlerle Çalışma | ||
6 | Göçmen Kadınlar ve Çocuklar | ||
7 | Göç ve İnsan Hakları | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Göç ve Kültürel Çeşitlilik | ||
10 | Göç ve Ekonomik Entegrasyon | ||
11 | Göç ve Sağlık Hizmetleri | ||
12 | Vaka Analizleri ve Uygulama Örnekleri | ||
13 | Yerel ve Uluslararası Kuruluşlar | ||
14 | Genel Değerlendirme | ||
15 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 8 | 1 | 8 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Alan Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |