Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTHU236 | Eğitim Ve Sosyal Hizmet | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin insanın varlık yapısından hareketle eğitimin neliği ve amacı arasında bir bağ kurabilmesini sağlamak ve temel bir hak olan eğitimin, insanlaşmadaki rolünü kavramalarına yardımcı olmaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin, eğitim ve sosyal hizmet uygulamaları arasındaki ilişkiyi anlamaları, okul sosyal hizmeti alanında bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Fırat Karçal
1 | İnsanın varlık yapısını, özelliklerini ve olanaklarını anlayabilmek |
2 | Eğitimin insan yaşamındaki yerini ve önemini kavrayabilmek |
3 | Eğitim etkinliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık geliştirmek |
4 | Temel bir hak olan eğitim ile sosyal hizmet uygulamaları arasındaki bağı analiz edebilmek |
5 | Okul sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmasına katkıda bulunmak |
Birinci Öğretim
Ön koşullu ders yoktur
Yok
İnsan felsefesinin ve eğitim felsefesinin temel kavramlarından hareketle, insanın varlık yapısı, özellikleri ve olanakları ile eğitimin neliği ve amacı arasında ne türden bir bağ olduğunu açıklığa kavuşturmak ve ayrıca, temel bir hak olan eğitimin sosyal hizmet ile olan bağını kurarak, okul sosyal hizmeti alanını irdelemek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İnsan Nedir? | ||
2 | İnsanın olanakları ve özellikleri | ||
3 | Eğitim nedir? | ||
4 | İnsan doğası ve eğitim arasındaki ilişki | ||
5 | Platon'un eğitim görüşü | ||
6 | Aristoteles'in eğitim görüşü | ||
7 | Takiyettin Mengüşoğlu'nun eğitim görüşü | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İoanna Kuçuradi'nin Eğitim görüşü | ||
10 | Günümüz eğitim anlayışına ilişkin temel sorunlar | ||
11 | Temel bir hak olarak eğitim ve sosyal hizmet arasındaki ilişki | ||
12 | Okul sosyal hizmeti | ||
13 | Okul sosyal hizmeti | ||
14 | Okul sosyal hizmetine ilişkin uygulamalar | ||
15 | Final sınavı |
1- Muttalip Özcan, İnsan Felsefesi: İnsanın Neliği Üstüne Bir Soruşturma, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2006. 2- Takiyettin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi, Doğubatı Yayınları, Ankara, 2015. 3- Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2019. 4- JoAnn Jarolmen, Okul Sosyal Hizmeti-Bir Uygulama Klavuzu, Yasemin Özkan (Çev.), Nika Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
staj koşulu aranmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 6 | 2 | 12 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |