Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OBNS270 | Satış ve Pazarlama Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste; satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Hilal Kılıç
1 | Satış ve pazarlamada temel kavramlara hakim olur. |
2 | Satış ve pazarlamada iknanın önemini kavrar. |
3 | Satış ve pazarlamada çevresel unsurlara hakim olur. |
4 | İşletmenin çevresinde yer alan tüm unsurlarla (etkileşen) nasıl bir etkileşim içinde olduğunu bilir. |
5 | İşletmenin temel amaçlarının neler olduğunu ve bu amaçlara nasıl ulaşılacağını kavramış olur. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte pazarlama ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.
İşletmelerin tanımı, türleri ve kuruluş süreci, çevresi ve işletmelerin ekonomideki yeri hakkında bilgiler verilir ve işletmenin fonksiyonları detaylı bir biçimde anlatılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Satış ve Pazarlamaya Temel Giriş | |||
2 | Marka Kavramı | |||
3 | Yönetim Fonksiyonu | |||
4 | Satıs süreci ve temel ögeleri | |||
5 | Satıs yönetiminde kisisel ve kurumsal satıs | |||
6 | Pazarlama Bilesenleri Olarak Ürün, Fiyatlandırma, Tutundurma, Dagıtım ve Dagıtım Kanalları | |||
7 | Tüketici davranısları ve satın alma süreci | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Müsteriyi Tanıma Yöntemleri | |||
10 | Kurumsal İletişim Fonksiyonu | |||
11 | Satıs teknikleri | |||
12 | Satıs süreci; alıcı ve satıcı etkilesimi | |||
13 | Tüketici tatmini ve müsteri odaklılık | |||
14 | Iknanın Önemi ve Ikna Yöntemleri | |||
15 | Final Sınavı |
Ders için öğrencilerin ders kitabı satın almasına gerek yoktur. İlgili tüm materyal, dönem başında ve ilgili derslerde öğretim görevlisi tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. Ancak, sınavlarda faydalı olacağı düşüncesiyle, öğrencilerin not tutmaları önerilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
15 İş Günü veya Staj/Bitirme Projesi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Rapor | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |