Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ODYM285 | İşitme Kayıpları ve Nedenleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
İşitme kayıpları, sınıflandırması ve sınıflandırmaya göre işitme testlerinin yorumlanması hakkında bilgi vermek.
BÜŞRA NEHİR ŞAHİN
1 | İşitme kayıplarını kavrar ve değerlendirir. |
2 | İşitmenin değerlendirmesini öğrenir. |
3 | Otolojik hastalıklardan sık karşılaşılanlarının neler olduğunu ve nasıl seyrettiğini belirler. |
4 | Hastalıkların etiyolojisini öğrenir, işitme kaybı tipleri (iletim/mikst/sensörinöral) ile birleştirir. |
Birinci Öğretim
-
-
Doğumsal, sonradan edinilen ve idiopatik işitme kayıpları ile bu hastalıkların odyolojik test bulguları ve sınıflandırma yöntemlerini içerir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İşitme Kayıpları Tanım I | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
2 | İşitme Kayıpları Tanım II | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
3 | İletim Tipi İşitme Kaybı I | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
4 | İletim Tipi İşitme Kaybı II | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
5 | İletim Tipi İşitme Kaybı III | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
6 | Sensörinöral Tip İşitme Kayıpları I | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
7 | Genel Değerlendirme I | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sensörinöral Tip İşitme Kayıpları II ve III | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
10 | Periferik ve Santral Vestibüler Hastalıklar | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
11 | Mikst Tip İşitme Kayıpları | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
12 | Fonksiyonel İşitme Kaybı | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
13 | Retrokoklear Patolojiler | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
14 | Genel Değerlendirme II | Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası | Araştırma |
Müderris, T., MUZ, S. E., Kesici, G. G., & İslamoğlu, Y. (Eds.). (2020). Kulak Burun Boğaz Hastalıklarında Temel Yaklaşım ve Yönetim. Akademisyen Kitabevi. Belgin E, Şahlı A. Temel odyoloji. Ankara, Güneş tıp kitapevi. 2015. AKDAŞ, F. V. (2012). Çocuklarda sensörinöral işitme kayıpları ve odyolojik değerlendirme. Turkiye Klinikleri Ear Nose and Throat-Special Topics, 5(2), 32-42. YILMAZER, T. T. (2023). İşitme Kaybına Yaklaşım. Turkiye Klinikleri Family Medicine-Special Topics, 14(3), 56-59. Uzun, M. F., & Kanbur, S. (2020). GÜRÜLTÜYE BAĞLI OLARAK GELİŞEN MESLEKİ İŞİTME KAYIPLARININ İNCELENMESİ. TURAN: Stratejik Arastirmalar Merkezi, 12(48), 220-228.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 |