GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ODYM285 İşitme Kayıpları ve Nedenleri Seçmeli Ders Grubu 2 3 3.00 2.00

Önlisans


Türkçe


İşitme kayıpları, sınıflandırması ve sınıflandırmaya göre işitme testlerinin yorumlanması hakkında bilgi vermek.


BÜŞRA NEHİR ŞAHİN


1 İşitme kayıplarını kavrar ve değerlendirir.
2 İşitmenin değerlendirmesini öğrenir.
3 Otolojik hastalıklardan sık karşılaşılanlarının neler olduğunu ve nasıl seyrettiğini belirler.
4 Hastalıkların etiyolojisini öğrenir, işitme kaybı tipleri (iletim/mikst/sensörinöral) ile birleştirir.

Birinci Öğretim


-


-


Doğumsal, sonradan edinilen ve idiopatik işitme kayıpları ile bu hastalıkların odyolojik test bulguları ve sınıflandırma yöntemlerini içerir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İşitme Kayıpları Tanım I Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
2 İşitme Kayıpları Tanım II Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
3 İletim Tipi İşitme Kaybı I Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
4 İletim Tipi İşitme Kaybı II Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
5 İletim Tipi İşitme Kaybı III Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
6 Sensörinöral Tip İşitme Kayıpları I Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
7 Genel Değerlendirme I Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
8 Ara Sınav
9 Sensörinöral Tip İşitme Kayıpları II ve III Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
10 Periferik ve Santral Vestibüler Hastalıklar Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
11 Mikst Tip İşitme Kayıpları Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
12 Fonksiyonel İşitme Kaybı Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
13 Retrokoklear Patolojiler Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma
14 Genel Değerlendirme II Anlatım, Soru-Cevap Tekniği, Sunum, Beyin Fırtınası Araştırma

Müderris, T., MUZ, S. E., Kesici, G. G., & İslamoğlu, Y. (Eds.). (2020). Kulak Burun Boğaz Hastalıklarında Temel Yaklaşım ve Yönetim. Akademisyen Kitabevi. Belgin E, Şahlı A. Temel odyoloji. Ankara, Güneş tıp kitapevi. 2015. AKDAŞ, F. V. (2012). Çocuklarda sensörinöral işitme kayıpları ve odyolojik değerlendirme. Turkiye Klinikleri Ear Nose and Throat-Special Topics, 5(2), 32-42. YILMAZER, T. T. (2023). İşitme Kaybına Yaklaşım. Turkiye Klinikleri Family Medicine-Special Topics, 14(3), 56-59. Uzun, M. F., & Kanbur, S. (2020). GÜRÜLTÜYE BAĞLI OLARAK GELİŞEN MESLEKİ İŞİTME KAYIPLARININ İNCELENMESİ. TURAN: Stratejik Arastirmalar Merkezi, 12(48), 220-228.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Beyin Fırtınası 1 1 1
Bireysel Çalışma 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 7 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 81

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 3 5 5 4 2 1 4 3
ÖÇ 2 3 4 3 5 5 4 2 1 4 3
ÖÇ 3 3 4 5 3 5 4 2 1 4 3
ÖÇ 4 4 4 5 4 2 4 2 1 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek