Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTHU212 | Fizyoterapide Özel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı öğrencilerin klinik vakalarda; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
Öğr. Gör. Saliha AKYÜZ
1 | Grup içinde vakayla ilgili çalışmalara katılır, fizyoterapi değerlendirmesi sonrasında vakayla ilgili tanımlamaları yapar. |
2 | Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır |
3 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri tanımlar |
4 | Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular. |
5 | Vakayla ilgili değerlendirme sonuçlarını, kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerini ve tedavi planını etkili bir iletişimle paylaşarak diğer görüşleri bilimsel temellere dayalı olarak tartışır |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | ||
2 | Biyopsikososyal model | ||
3 | Kanıta dayalı uygulama | ||
4 | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | ||
5 | Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi | ||
6 | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | ||
7 | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi | ||
10 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması | ||
11 | Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması | ||
12 | Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi | ||
13 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | ||
14 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | ||
15 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 5 | 10 |
Soru-Yanıt | 2 | 5 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |