Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMLH287 | Adli Tıp | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciye; Adli olgularda izlenmesi gereken prosedürler ve davranışların neler olduğunu öğretmek amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Ahmet Miraç Titiz
1 | Adli tıp tarihini bilir. |
2 | Adli acil durumları tanır. |
3 | Adli acil durumlarda doğru yaklaşımı ve uygulamayı bilir. |
4 | Olay yeri incelemesini bilir ve adli delilleri korur. |
Birinci Öğretim
-
Yok
Bu ders; Adli tıp tanımı ve tarihçesi, Adli olgu ve Adli vakanın tanımları, Adli raporların düzenlenmesi ve kayıtlanması, Adli muayenede izlenecek yöntemler, hastane öncesinde karşılaşılan adli olgulara yaklaşım, adli yaralanmalar ve bulguların değerlendirilmesi, Ateşli silah yaralanmaları, Trafik kazaları ve adli boyutu, Ani kardiyak ölümler, Asfiksi ve boğulmalar, Adli toksikoloji, Adli psikiyatri, Şiddet ve istismar, Malpraktis
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Amacı, Adli Tıp ile İlgili Kavramlar | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular üzerinden uygulamalı tartışma. | |
2 | Adli Acil Durumların Tanınması | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular üzerinden uygulamalı tartışma. | |
3 | Tıbbi Malpraktis | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular üzerinden uygulamalı tartışma. | |
4 | Adli Durumların Kayıtlanması ve Raporlanması | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular üzerinden uygulamalı tartışma. | |
5 | Adli Acil Muayene | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular üzerinden uygulamalı tartışma. | |
6 | Adli Tıp Prosedürleri | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
7 | Olay Yeri İnceleme ve Delillerin Korunması | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Adli Laboratuvar İncelemeleri | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
10 | Zehirlenmeler ve Kitlesel Felaketler | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
11 | Adli Psikiyatrik Durumlar ve Cinsel Suçlar | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
12 | Çocuk Hakları ve Tıbbi Etik | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
13 | Acil Sağlık Hizmetleri Personellerinin Adli Vakalarda Maddi Delillere Yaklaşımı | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
14 | Olay Yeri Güvenliği | Anlatım (Düz Anlatım): Temel kavramların ve mevzuatın aktarımında. Soru–Cevap: Öğrencinin düşünmesini ve yorum yapmasını teşvik etmek için. Vaka Analizi: Gerçek veya simülasyon adli olgular | |
15 | Final Sınavı |
Klinik adli tıp: adli tıp uygulamaları / Oğuz Polat, Oğuz Polat. 2017 Suçluluk ve suç davranışı : (adli sosyal çalışma) : istismar ihmal ve özellikleri, bilirkişilik, mağdur ıslah ve rehabilitasyon, sosyal hizmet müdahalesi / Kemal. Güdek, Kemal Güdek.2017 Dahili-cerrahi-adli 'Acil'ler' el kitabı / editörler Mehmet Şükrü Sever, Halil Yazıcı, Tevfik Ecder. 2022
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 69 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |