Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTHU246 | Sağlık Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencileri beslenme durumunu saptama yöntemleri, toplumda beslenme ile ilişkili olarak karşılaşılan sorunlar ve çözüm yöntemleri hakkında bilgilendirmektir.
Öğr. Gör. Ali Işıktaş
1 | Toplumdaki risk gruplarının beslenme sorunlarını değerlendirir |
2 | Farklı yeme tercihlerini yorumlar. |
3 | Toplumda ulusal beslenme plan ve politikalarının oluşturulmasını destekler. |
4 | Duygu durum ve yeme davranışı arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. |
5 | Diyet endüstrisinin beslenme psikolojisi üzerine etkileri konusunda çıkarımlarda bulunur. |
6 | Obezite ve zayıflığın psikolojik nedenlerini tanımlar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
-Ek bir detay bulunmamaktadır.
Bu derste beslenmenin halk sağlığı ve toplum sağlığı için önemi, beslenmenin sağlık üzerine etkisi, toplumda beslenme sorunları ve çevre sağlığı, olağan dışı durumlarda beslenme ve bağışıklanma konuları işlenmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Toplum beslenmesinin tanımı ve içeriği | ||
2 | Beslenme epidemiyolojisi | ||
3 | Toplum beslenmesi konusunda dünya çapında çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşlar ile bunların görevleri | ||
4 | Beslenme durumunu saptama yöntemleri | ||
5 | Beslenme antropometrisinde kullanılan altın standartlar | ||
6 | Toplumda beslenmeye bağlı görülen sorunlar | ||
7 | Beslenme yetersizliğinin klinik belirtileri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Biyomarkerlar: Biyokimyasal yöntemler | ||
10 | Biyomarkerlar: Hematolojik yöntemler | ||
11 | Sağlık istatistikleri | ||
12 | Yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları | ||
13 | Besin tüketim araştırmaları | ||
14 | Ekolojik etmenler | ||
15 | Final Sınavı |
1. Dr Ian Albery, Dr. Marcus Munafo - Key Concepts in Health Psychology-SAGE (2008) 2. (Wiley Clinical Psychology Handbooks) Levine, Michael P._ Smolak, Linda - The Wiley Handbook of Eating Disorders-Wiley-Blackwell (2015) 3. (Treatment Plans and Interventions for Evidence-Based Psychot) Rene D. Zweig, Robert L. Leahy - Treatment Plans and Interventions for Bulimia and Binge-Eating Disorder-The Guilford Press (2011) 4. Antonia C. Lyons, Kerry Chamberlain - Health Psychology_ A Critical Introduction (2006)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-15 iş günü staj süresi bulunmaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 |