GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTTR216 Türk Halk Bilimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 2.00

Önlisans



Halkbiliminin tarihsel gelişimini ve bu disiplinin temel kavramlarını öğretmeyi, Halk bilim ve Turizm İlişkisini fark ettirmeyi, Türk kültüründe yer alan gelenek ve göreneklerin geçmişten bugüne yaşayan biçimleriyle tanımayı amaçlar.


Öğr. Gör. Hümeyra DEMİR


1 Halkbilimin doğuşunu hazırlayan sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklar.
2 Halkbilimi ve turizm ilişkisinin önemini kavrar.
3 Türk kültüründeki gelenek ve göreneklerini kavrar.
4 Kaybolma tehlikesinde olan Türk halk kültürü öğelerini tanır.
5 Yaşadığı yörenin kültürel özelliklerini tanır ve bu kültürel özelliklerin geleceğe aktarımının önemini kavrar.

Birinci Öğretim


Derslere %70 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür.


-


Folklor (halkbilimi) teriminin ve disiplininin doğuşunu hazırlayan şartların yanı sıra, bu alanda ortaya çıkan ilk ve öncü çalışmalar ve halkbiliminin tarihsel gelişimi ile beraber ortaya çıkan teoriler ve kuramlar, Türk Halk Kültüründeki Gelenek, Görenek ve Töreler hakkında temel bilgileri açıklar.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Halk nedir? Halkbilimi Kavramı, Folklor Sözcüğünün Kullanımı, Folklorun Tanımı Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
2 Halk bilimin Doğuşunu Hazırlayan Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Gelişmeler; Halkbilimin İçeriği ve Sınıflaması Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
3 Halk bilim Kuram ve Yöntemleri Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
4 Turizm, Medya ve Halkbilim İlişkisi Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
5 Gelenek, Görenek ve Töre Kavramları Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
6 Türk Kültüründe Geçiş Dönemleri “Doğum-Evlenme-Ölüm” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
7 Türk Kültüründe Geçiş Dönemleri “Doğum-Evlenme-Ölüm” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Değerlendirme
9 Türk Kültüründe Anlatı Geleneği “Masal, Efsane,Fıkra,Ninni, Mani,Ağıt” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
10 Türk Kültüründe Giyim Kuşam Geleneği Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
11 Türk Kültüründe Eğlence “Büyüklerin Oyunları ve Çocuk Oyunları” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
12 Türk Kültüründe Seyirlik Oyunlar “Köy Seyirlik Oyunları, Orta Oyunu” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
13 Türk Kültüründe Seyirlik Oyunlar “Gölge Oyunu, Meddahlık” Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
14 Kaybolma Tehlikesi Yaşayan Türk Halk Kültürü Ögeleri ve Bu Ögelerin Turizm Alanında Yaşatılarak Korunması Üzerine Tartışma Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum
15 FİNAL SINAVI Yazılı Ölçme Değerlendirme

1 Çobanoğlu, Ö.Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ank. 2002. 2 Goldstein, K.Sahada Derleme Metotları. (çev. A. Uysal) Kültür Bakanlığı. Ankara 1977. 3 Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yay. 4 Alangu, Tahir.(1982) Türkiye Folkloru El Kitabı.İstanbul: Adam Yayınları 5 Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek