Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTTR208 | Genel Türk Tarihi ve Kültürü | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türk tarihine ilişkin, Tarih boyunca ilk Türk topluluklarından günümüz Türkiye Cumhuriyetine kadar geçmiş Türk boy, topluluk ve devletleri ile ilgili bilgi ve kavramların öğretimi ve bunların ortaya çıkarttıkları maddi, manevi kültürün öğrencilere aktarımı. Tematik alanlar kapsamında (Devlet, Ordu, Sosyal hayat, Bilim, Eğitim, Sanat, Hukuk, İnanç) genel Türk tarihi ve kültürü perspektifinin öğrenciye benimsetilmesi. Türk devletlerindeki devamlılığın fark edilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Hediye Gürsoy
1 | Kültür ve medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farkı ayırt edebilecektir. |
2 | Türk kültürü ile diğer kültürler arasındaki farklılıkları analiz edebilecektir. |
3 | Türkiye ve diğer Türk devlet ve toplulukları arasındaki kültürel benzerlikleri fark edebilecektir. |
4 | Türk devletlerindeki siyasi, kültürel ve ekonomik değişim ve gelişimi değerlendirebilecektir. |
5 | Kültürel unsurların günümüze yansımasını ayırt edebilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
Yok
Kültür kavramının içeriği ve tanımı, Türk kültürünün ortaya çıkışında tarih ve coğrafya, medeniyet kavramı ve Türk toplumuna girişi, Türk kültürünün dil, tarih, edebiyat, hayat tarzı, sözlü ve yazılı kültür özellikleri, dersin genel içeriğini oluşturur.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve Medeniyet | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
2 | Türk Kültürü ve Türk Uygarlığı Menşei ve Gelişmesi | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
3 | Türk Tarihinde Yaşanan Göçler ve Göçlerin Siyasi ve Kültürel Sonuçları | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
4 | Edebiyat, İnsan ve Toplum | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
5 | Türk Mitolojisi ve Halk İnançları | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
6 | Sözlü, Yazılı ve Maddi Kültür | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
7 | Sözlü, Yazılı ve Maddi Kültür | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
8 | Vize | ||
9 | Anadolu Kültürü ve Geleneksel Adetler | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
10 | Türkiye'de Kültürel Miras | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
11 | Anadolu Ortaçağı, Selçuklu Aydınlığı | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
12 | Osmanlı Kültürü | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
13 | Öğrenci Sunum Aktivitesi | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
14 | Öğrenci Sunum Aktivitesi | Görsel-İşitsel Araçlar, Anlatım Yöntemi | |
15 | Final |
Peter B. Golden, Türk Halkları Tarihine Giriş, Ötüken Neşriyat, 2020 Cemil Öztürk, Türk Tarihi ve Kültürü, Pegem Akademik Yayıncılık, 2021 Ali Sinan Bilgili, Türk Kültür Coğrafyası, Pegem Akademi, 2020
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |