Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTTR215 | Türk El Sanatları | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Binlerce yıllık geçmişe sahip Anadolu coğrafyasının kendine özgü kültürü, gelenek ve görenekleri arasında önemli bir yere sahip olan Geleneksel Türk El Sanatlarını tanıtmak ve bu sanatları korumak, yaşatmak ve gelecek nesillere aktarabilme aşamasında Turizmin yerini kavratabilmeyi amaçlar.
Öğr. Gör. Hümeyra DEMİR
1 | Türk el sanatları hakkında genel bilgileri açıklar. |
2 | Turizm ve el sanatları ilişkisini açıklar ve el sanatlarının turizm üzerindeki etkisinin önemine dikkati çeker. |
3 | Türk kültüründeki ve yöresindeki el sanatlarını tanır. |
4 | Türk kültüründeki el sanatlarını turizm alanında değerlendirmenin önemini kavrar. |
Birinci Öğretim
Derslere %80 devam zorunludur. Öğrenciler araştırma konularını zamanında hazırlama ve sunumla yükümlüdür.
-
Her biri bir kültür ürünü olan halı, kilim, kumaş, çini, seramik, tezhip, minyatür, hat vb. geleneksel Türk El Sanatları’nı açıklar. Turizm ve el sanatları ilişkisi inceler.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | El Sanatları nedir? Geleneksel Türk El Sanatlarının genel tanıtımı | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme | ||
2 | Kültür Ekonomisi ve El Sanatları | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme | ||
3 | Turizm-El Sanatları ve El Sanatları-Turizm Etkisi | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme | ||
4 | Geleneksel Türk El Sanatı “ Dokumacılık” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
5 | Geleneksel Türk El Sanatı “ Dokumacılık” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
6 | Geleneksel Türk El Sanatı “Nakış ve İşletmecilik” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
7 | Geleneksel Türk El Sanatı “Nakış ve İşlemecilik”” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
8 | ARA SINAV | Yazılı Ölçme Değerlendirme | ||
9 | Geleneksel Türk El Sanatı “Çini-Tezhip ” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
10 | Geleneksel Türk El Sanatı “Hat-Ebru ” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
11 | Geleneksel Diğer Türk El Sanatı “ Keçe, Kumaşcılık, Vitral, Boyamacılık vb.” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
12 | Geleneksel Diğer Türk El Sanatı “ Demircilik,Bakırcılık, Dericilik, Sepetçilik vb.” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
13 | Kaybolan ve Kaybolma Tehlikesi Yaşayan El Sanatları | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
14 | Uygulama “Yöresel El Sanatları ve Turizme Katkısı Yönünde Yapılan Alan Araştırmalarının Sunulması” | Anlatma, tartışma, örneklendirme,bireysel alan çalışması,sunum | ||
15 | FİNAL SINAVI |
1- Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı, Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları, 202 Maddi Kültür Dizisi, 12 Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1993. 2- Geleneksel El Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992. 3- Yazıcı, Erdal (1992) Son Yüzler “Kaybolan El Sanatları” ,Toprakbank Yayınları, İstanbul. 4- Sözen, Metin;Gürer, Şemsi (1998) Geleneksel Türk El Sanatları, THY Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 |