Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTTR158 | Türkiye Flora ve Faunası | Ders | 1 | 2 | 5.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı öğrencinin Türkiye flora ve faunası hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Hediye Gürsoy
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler, Türkiye’deki fitocoğrafik bölgelerin genel iklimsel özellikleri ve bu bölgelerdeki bitki biyoçeşitliliği arasında ilişkilendirmeyi sağlayabilecektir. |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler, ekosistem, komünite, populasyon, flora ve vejetasyon kavramlarını açıklayabilecektir. |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler, Türkiye'nin önemli faunistik alanlarını gösterebilecektir. |
4 | Bu dersin sonunda öğrenciler, Türkiye florasındaki bitki çeşitliliğini taksonomik olarak değerlendirebilecektir. |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler, nesli tehdit altında olan türlerin farkına varabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
Yok
Kavramlar ve tanımları, Bitki tanıma teknikleri, Türkiye’deki flora bölgeleri ve önemli bitkiler, Türkiye’nin flora turizmi kaynakları, Türkiye’nin önemli fauna bölgeleri, fauna turizminin Türkiye için önemi ve potansiyel bölgeler, Türkiye’den fauna turizmine örnek çalışmalar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji ve Temel Kavramlar | Anlatım Yöntemi | |
2 | Bitki Çeşitliliği, Türkiye'de Bitki Coğrafyasını Şekillendiren Faktörler | Anlatım Yöntemi | |
3 | Türkiye'nin Bitki Coğrafyası | Soru-Cevap Yöntemi | |
4 | Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri: Karadeniz Ekolojik Bölgesi | Sokratik Sorgulama | |
5 | Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri: Marmara Geçiş Bölgesi | Sokratik Sorgulama | |
6 | Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri: Akdeniz Ekolojik Bölgesi | Sokratik Sorgulama | |
7 | Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri: Ege Ekolojik Bölgesi | Sokratik Sorgulama | |
8 | Vize | ||
9 | Alan Gezisi | Uygulamalı Çalışmalar | |
10 | Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri: Güneydoğu Anadolu Geçiş Bölgesi | Sokratik Sorgulama | |
11 | Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri: Karasal Doğu Anadolu Bölgesi | Sokratik Sorgulama | |
12 | Zoocoğrafik Araştırmalar, Türkiye'de Hayvanların Dağılışını Etkileyen Coğrafi Koşullar, Hayvan Türleri Arasındaki İlişkiler, Yer Değiştirme Hareketleri | Anlatım Yöntemi | |
13 | Türkiye'nin Jeolojik Gelişiminin Hayvan Varlığına Etkisi, Yeryüzünün Zoocoğrafya Alanları, Türkiye'nin Zoocoğrafya Alanları, Bölgeleri ve Bölümleri | Anlatım Yöntemi | |
14 | Türkiye’deki Sucul Ortamların Zoocoğrafyası | Anlatım Yöntemi | |
15 | Final |
Biyoçeşitlilik (2021) Carlo Petrini , Stefano Mancuso (Yeni İnsan Yayıncılık) Türkiye'nin Biyolojik Zenginliği ve Korunması (2013) Gökyiğit A.N., ANG Vakfı Doğa Kitabı & Bitkiler, Hayvanlar ve Gezegenimiz (2019) Marianne Taylor, Maya Kitap
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Gerekli değildir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 12 | 12 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Alan Gezisi | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |