Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMVU213 | Bilgisayarlı Muhasebe | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgisayarlı Muhasebe` dersinin amacı, öğrencilerin muhasebe süreçlerini dijital ortamlarda uygulayabilmelerini ve muhasebe paket programlarını etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Bu ders, muhasebe yazılımlarının temel kavramlarını, finansal işlemlerin dijital ortamlarda kayıt altına alınmasını, dış ticaret işlemlerinin muhasebe programları üzerinden işlenmesini ve raporlanmasını kapsar. Öğrenciler, muhasebe yazılımlarını kullanarak ithalat ve ihracat işlemlerini doğru bir şekilde muhasebeleştirme, dövizli işlemleri yönetme, risk analizleri yapma ve raporlama becerileri kazanacaklardır. Ayrıca, uluslararası muhasebe standartlarına ve vergi mevzuatına uygunluk sağlayarak, küresel pazarlarda faaliyet gösteren şirketlerin finansal durumlarını analiz edip raporlayabileceklerdir.
Dersin Öğretim Görevlisi: Ebru Vehibe Bekar
1 | Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim konularında yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek. |
6 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek. |
7 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek. |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak. |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek. |
10 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. |
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
13 | Muhasebe Paket Programları" dersinde, öğrenciler muhasebe yazılımlarının temel kavramlarını ve iş süreçleriyle olan ilişkilerini anlamayı, anlatmayı ve uygulamayı öğrenirler. Dijital ortamda finansal muhasebenin temel işlevlerini, muhasebe yazılımlarının tarihsel gelişimini ve diğer iş disiplinleriyle olan bağlantılarını keşfederler. Ayrıca, firmalar ve çevreleri, firmaların finansal amaçları ve muhasebe yazılımları kullanılarak yapılabilecek fizibilite etütleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bu ders sayesinde, bu kavramları LOGO GO 3 gibi muhasebe programları çerçevesinde etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanacaklardır. |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. |
Birinci Öğretim
YOK
Yöntem ve Teknikler: Uygulamalı örnekler ve vaka analizleri ile öğrencilerin teorik bilgileri pratiğe dönüştürmesi teşvik edilmelidir. Değerlendirme: Öğrencilerin sınavlar, proje çalışmaları, ve uygulamalı ödevlerle değerlendirilmesi, öğrenim çıktılarının daha etkin kontrol edilmesini sağlar. Kariyer Perspektifi: Öğrencilere bu dersin uluslararası ticaret ve muhasebe alanlarındaki kariyer fırsatlarına etkisi anlatılmalıdır. Dış ticaret muhasebesinde uzmanlaşmanın iş piyasasında sağladığı avantajlar vurgulanabilir.Bu öneriler, dersin hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrencilerin yetkinlik kazanmasına katkıda bulunacaktır.
Bu ders kapsamında, muhasebe paket programları LOGO GO 3 programı üzerinden anlatılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarlı Muhasebe | Örneklerle soru çözümü ve bilanço hazırlama | Yok | |
2 | LOGO GO 3 hesap planı | Çözümlü örnekler | Yok | |
3 | LOGO GO 3 hesap planı | Çözümlü örnekler | Yok | |
4 | Muhasebe yazılımlarına giriş, LOGO GO 3 tanıtımı. | Çözümlü örnekler | Yok | |
5 | Döviz işlemlerinin muhasebeleştirilmesi | Çözümlü örnekler | Yok | |
6 | Programın kurulumu ve temel arayüz özellikleri. | Çözümlü örnekler | Yok | |
7 | Muhasebe fişleri ve günlük işlemler. | Çözümlü örnekler | Yok | |
8 | Vize Sınavı | |||
9 | Stok kartları oluşturma ve stok hareketlerinin takibi. | Çözümlü örnekler | Yok | |
10 | Cari hesap takibi ve müşteri/satıcı işlemleri. | Çözümlü örnekler | Yok | |
11 | Banka işlemleri ve kasa takibi. | Çözümlü örnekler | Yok | |
12 | Fatura düzenleme ve yönetimi. | Çözümlü örnekler | Yok | |
13 | İthalat işlemlerinin muhasebeleştirilmesi İthalat işlemlerinde KDV | Çözümlü örnekler | Yok | |
14 | Raporlama, bilanço ve gelir tablosu hazırlama. | Çözümlü örnekler | Yok | |
15 | Final Dönemi ve Genel Değerlendirme |
Derse özel hazırlanan ders materyali içinde uygulamalı örnekler mevcuttur.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümünün en az 15 iş günü staj süresi vardır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 10 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 11 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 12 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 13 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 14 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 15 | 3 | 3 | 4 |