Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OHIT292 | Sanat kurumlarında halkla ilişkiler | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amaci öğrencilerin sanat kurumlari ve yaratici endustrileri tanimalarini saglayarak bu ozgul kurumlarin halkla ilişkiler modelleri hakkinda bilgi sahibi olmalarini hedeflemektedir/ Ayrica Kultur kurumlarinda sanat yonetmek ve iletisimi hakkinda yaratici vizyon gelistirmeleri hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Makbule Esen Kunt
1 | Sanat organizasyonları için halkla ilişkiler hedefleri, stratejileri ve taktikleri |
2 | Yaratıcı endüstrilere genel bakış |
3 | Yaratıcı endüstrilerdeki eğilimleri ve bunların halkla ilişkiler ihtiyaçlarını dikkate almak |
4 | Yaratıcı endüstrilerdeki eğilimler ve yönelimler |
5 | Dunyada ve Turkiyede Sanat Kurumlarinda Halkla Iliskiler konusunda bilgi sahibi olmak |
6 | 6 Halkla ilişkilerin neden ve nasil sanatcilar ve kultur kurumlari ve kultur endüstrileri için yaratici bir araç olduğu hakkında bilgi sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Sanata yönelik halkla ilişkiler hedeflerini, stratejilerini ve taktiklerini tanımak ve değerlendirmek. Sanat kurumlari ve müzelerin yaratıcı endüstrilerdeki eğilimleri ve bunların halkla ilişkiler ihtiyaçlarını dikkate almak. Yaratıcı endüstrilere genel bakış. Kültür kavramları hakkında bilgi sahibi olmalarini hedeflemek, Yaratıcı endüstrilerde halkla ilişkilerin rolünü tanimlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dunyada ve Turkiyede Sanat Kurumlarinda Halkla Iliskilere Giris | Teorik | ||
2 | Sanat Kurumlarinin Tanimlanmasi | Teorik | ||
3 | Sanat Kurumlarinin ozellik ve yapilari | Teorik | ||
4 | Sanat kurumlarinda kulturun uretim | Teorik | ||
5 | Bir sanat kurumu olarak muze iletişimin tanimlanmas | Teorik | ||
6 | Tarihsel olarak müzelerin ortaya cikisi\ Harikalar Odasindan Muzelere | Teorik | ||
7 | Kultur Endustrileri ve Sanat Yonetimi | Teorik | ||
8 | Vize Sınavı | |||
9 | Sanat Kurumlari ornek incelemeleri Masumiyet Muzes | Teorik | ||
10 | Sanat Kurumlari ornek incelemeleri Salt Galata Salt Online | Teorik | ||
11 | Sanat kurumlari ornek incelemeleri Istanbul Modern | Teorik | ||
12 | Sanat Kurumlari ornek incelemeleri Arter | Teorik | ||
13 | Sanat Kurumlari ornek incelemesi Borusan Contemporary | Teorik | ||
14 | Alıcılar, koleksiyoncular ve küratörlerle ilişkiler geliştirmek | Teorik |
Ylva French, Sue Runyard Marketing and Public Relations for Museums, Galleries, Cultural and Heritage Attractions London Newyork Routledge 2011 Alexander Alberro Conceptual Art and the Politics of Publicity Massashucets The MIT Press 2004 Ilicak Guzin Aydinalp Muze Iletisimi Istanbul Akademik Kitaplar 2021
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
15 iş günü
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Deney Sonrası Quiz | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |