GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OHIT292 Sanat kurumlarında halkla ilişkiler Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 3.00

Önlisans



Bu dersin amaci öğrencilerin sanat kurumlari ve yaratici endustrileri tanimalarini saglayarak bu ozgul kurumlarin halkla ilişkiler modelleri hakkinda bilgi sahibi olmalarini hedeflemektedir/ Ayrica Kultur kurumlarinda sanat yonetmek ve iletisimi hakkinda yaratici vizyon gelistirmeleri hedeflenmektedir.


Öğr. Gör. Makbule Esen Kunt


1 Sanat organizasyonları için halkla ilişkiler hedefleri, stratejileri ve taktikleri
2 Yaratıcı endüstrilere genel bakış
3 Yaratıcı endüstrilerdeki eğilimleri ve bunların halkla ilişkiler ihtiyaçlarını dikkate almak
4 Yaratıcı endüstrilerdeki eğilimler ve yönelimler
5 Dunyada ve Turkiyede Sanat Kurumlarinda Halkla Iliskiler konusunda bilgi sahibi olmak
6 6 Halkla ilişkilerin neden ve nasil sanatcilar ve kultur kurumlari ve kultur endüstrileri için yaratici bir araç olduğu hakkında bilgi sahibi olmak

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır


Bulunmamaktadır


Sanata yönelik halkla ilişkiler hedeflerini, stratejilerini ve taktiklerini tanımak ve değerlendirmek. Sanat kurumlari ve müzelerin yaratıcı endüstrilerdeki eğilimleri ve bunların halkla ilişkiler ihtiyaçlarını dikkate almak. Yaratıcı endüstrilere genel bakış. Kültür kavramları hakkında bilgi sahibi olmalarini hedeflemek, Yaratıcı endüstrilerde halkla ilişkilerin rolünü tanimlamak.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dunyada ve Turkiyede Sanat Kurumlarinda Halkla Iliskilere Giris Teorik
2 Sanat Kurumlarinin Tanimlanmasi Teorik
3 Sanat Kurumlarinin ozellik ve yapilari Teorik
4 Sanat kurumlarinda kulturun uretim Teorik
5 Bir sanat kurumu olarak muze iletişimin tanimlanmas Teorik
6 Tarihsel olarak müzelerin ortaya cikisi\ Harikalar Odasindan Muzelere Teorik
7 Kultur Endustrileri ve Sanat Yonetimi Teorik
8 Vize Sınavı
9 Sanat Kurumlari ornek incelemeleri Masumiyet Muzes Teorik
10 Sanat Kurumlari ornek incelemeleri Salt Galata Salt Online Teorik
11 Sanat kurumlari ornek incelemeleri Istanbul Modern Teorik
12 Sanat Kurumlari ornek incelemeleri Arter Teorik
13 Sanat Kurumlari ornek incelemesi Borusan Contemporary Teorik
14 Alıcılar, koleksiyoncular ve küratörlerle ilişkiler geliştirmek Teorik

Ylva French, Sue Runyard Marketing and Public Relations for Museums, Galleries, Cultural and Heritage Attractions London Newyork Routledge 2011 Alexander Alberro Conceptual Art and the Politics of Publicity Massashucets The MIT Press 2004 Ilicak Guzin Aydinalp Muze Iletisimi Istanbul Akademik Kitaplar 2021



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15 iş günü


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 15 15
Tartışma 1 1 1
Soru-Yanıt 1 10 10
Gözlem 1 10 10
Örnek Vaka İncelemesi 1 15 15
Beyin Fırtınası 1 6 6
Makale Kritik Etme 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 10 10
Deney Sonrası Quiz 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 3 3 3 4 3 3 4 4 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 2 4 3 2 4 4 5 4 4 4 4 4 5 3 2 4 4
ÖÇ 3 4 3 4 2 4 4 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 2 4 3 4 4 3 4 3 2 2 2 1 2 4
ÖÇ 5 2 4 4 4 2 2 2 4 4 4 4 4 2 3 4 4
ÖÇ 6 3 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek