GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OHIT290 Müşteri ilişkileri yönetimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı; müşteri odaklı anlayışla, mevcut var olan ve kolay erişilebilecek imkanları kullanarak, başarılı bir perakende markası yaratma sürecinde, Müşteri İlişkileri Yönetiminden nasıl faydalanılacağının öğrenilmesidir.


Öğr. Göv.Ferhat Dumanlı


1 Müşteri ilişkileri kavramını tanımlayabilecek, müşteri ilişkileri ile ilişkili diğer kavramları sayıp aralarındaki bağı açıklayabilecek.
2 Müşteri ilişkilerinin yönetim boyutunu kavramak için gerekli müşterilerle iletişimin önemini açıklayabilecek ve boyutlarını sayabilecek
3 Müşteri ilişkilerinde müşteri bağlılığı ve kalite kavramlarının yerini açıklayabilecek.
4 Müşteri ilişkileri konusuna stratejik olarak yaklaşmak isteyen işletmelerin düşünce yapısını izah edebilecek, stratejik düşünce ile ilişkili kavramları sayabilecek
5 Müşteri ilişkileri kavramı amaçlarını ayrıntılı olarak tanımlayabilecektir.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Bulunmamaktadır.


Müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında yer alan temel kavramsal olguların benimsetilmesi, müşteri kavramının incelenmesi ve farklı boyutlarıyla öğrencilere algılatılması, müşteri analiz bağlamında yer alan temel teknik analiz teknikleri ile müşteri ilişkilerinin işletme amaçları doğrultusunda yürütülebilmesi amacıyla gerekli strateji ve programların geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bilgiler dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, Kapsamı, Önemi
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, Kapsamı, Önemi
3 Müşterilerle İletişim ve Boyutları
4 Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
5 Hizmetlerde müşteri bağlılığı ve kalite
6 Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
7 Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
8 Vize Haftası
9 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
10 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
11 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
13 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri
14 Final Haftası

Kocabaş, İ. (2020). Müşteri ilişkileri yönetimi Eğitim Yayınevi, Armağan , E, Durukal, E (2019). E-Crm The Kitap Yayınevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bu ders için staj yada uygulama bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 2 14 28
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 3 4 5 4 2 4 4 2 4 3 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 2 4 5 4 2 4 4 3 4 3 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 4 3 2 4 2 3 5 2 1 4 4 3 4 2
ÖÇ 4 4 5 3 4 5 5 4 3 5 3 1 4 4 4 2 4
ÖÇ 5 5 4 4 5 4 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek