Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OHIT291 | Görme biçimleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amaci öğrencilerin görsel kultur konusunda arastirma yapma eleştirel görsel okuryazarliklarini geliştirmeyi\ imgeyi kuran katmanlara ve görüntülere iliskin olarak analitik ve diyalektik düşünmelerini sağlayarak alana ilişkin uygulama yapabilme yetilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir/
Dr -Makbule Esen Kunt
1 | Gorme biçimleri üzerine eleştirel bir kavrayis geliştirirler.Imgenin katmanli yapisi üzerine diyalektik bir dusunce gelistiriler |
2 | Gorsel kultur üzerine eleştirel bir okuryazarlık ilişkisi ortaya koyarlar |
3 | Geleneksel ve dijital medyanin sunduğu yeni görsel kultur üzerine bilgi sahibi olurlar/ |
4 | Gorsel medyanin ve görsel kulturun bileşenlerine hakim olurlar |
5 | Farkli görme biçimleri\ modelleri ve görsel kultur üzerine estetik bir vizyon ortaya koyarlar |
6 | Gorsel kultur ve dijitalin sunduğu yeni görsel kultur uygulamalarini ortaya koyma becerisine sahip olurlar |
7 | Temel görsel kültür konusunda başlangıç düzeyini kapsayan bilgileri edinirler |
8 | Gorsel kultur ve yeni medya teknojilerine ilişkin uygulamalari ortaya koyma becerisine sahip olurlar |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Gorme Bicimleri dersinin amaci görsel kulturun\ görüntülere yönelik eleştirel okumalar\ imge ya da imaj olarak adlandirdigimiz medyada kurulan görsel idelojinin katmanli yapisina ilişkin diyalektik bir farkindalik ortaya koyar/ Gorsel kultur calismalari\ imgebilim medya\ kültürel calismalar sinema calismalarini ortak kesisimsel alaninda yeralan disiplinlerarasi bir alandir/
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Gorme Bicimlerine Giris | Teor,k | ||
2 | Gorsel kulturun tanimlanmasi ve birleşenleri | Teorik | ||
3 | Gorsel kulturun tanimlanmasi ve birleşenleri | |||
4 | Gorsel Kulturun tanimlanmasi ve birlesenlelri | Teorik | ||
5 | Imgenin tanimlanamsi ve ozellikleri | Teorik | ||
6 | Imgeni tanimlanmasi ve imgenin ozellikleri | Teorik | ||
7 | İmgenin üretilmesi | Teorik | ||
8 | Vize Sınavı | |||
9 | Cesitli ornekler üzerinden imgenin kültürel gostergesel ve ideolojik olarak nasil uretildigi | Teorik | ||
10 | Cesitli ornekler üzerinden imgenin kültürel gostergesel ve ideolojik olarak nasil uretildigi | Teorik | ||
11 | Cesitli ornekler üzerinden imgenin kültürel gostergesel ve ideolojik olarak nasil uretildiği | Teorik | ||
12 | Farkli görme biçimleri ve farkli imaj türleri Haptk Imaj | Teorik | ||
13 | Farkli görme biçimleri ve farkli imaj türleri Haptk Imaj | Teorik | ||
14 | Örnek Olay incelemeleri | Teroik |
Berger John(2012) Ways of Seeing Newyork, London Verso Books Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Bruno Giuliana (2018) Atlas of Emotion Journeys in Art,Architecture anf Film,Newyork,LondonVerso Mitchell, WJT. (2002) “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture.” Journal of Visual Culture 1.2 : 165-181. Crary Jonathan (2018) Techniques of the Observer On Vision and Modernity in the 19 th century Massashucests The Mit Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
15 iş günü
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 8 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |