Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OUTE264 | Pistonlu Motorlar ve Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Temel bilgiler Mekanik, ısıl ve hacimsel etkinlikler; Çalışma çevirimleri; Piston deplasmanı ve kompresyon oranı; Motor konfigürasyonu ve ateşleme sırası.
Serdar ALBAYRAK
1 | Pistonlu motorlara ait temel tanımları ve terimleri açıklar. |
2 | Motor yakıt sistemlerini ve çalışma prensiplerini sınıflandırabilir. |
3 | Elektronik motor kontrolü bileşenlerini tanır ve çalışmasını açıklar. |
4 | Motor Performansını etkileyen faktörleri sınıflandırır. |
5 | Yağlar ve yakıtların kullanımında emniyet tedbirlerini uygular |
Birinci Öğretim
Yok
Pistonlu motorlara ait temel tanımlar, motor performansı, motor yakıt sistemleri, motor alt sistemleri
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Temel bilgiler Mekanik, ısıl ve hacimsel etkinlikler; Çalışma çevirimleri; Piston deplasmanı ve kompresyon oranı; Motor konfigürasyonu ve ateşleme sırası. | |||
2 | Motor Performansı Güç hesabi ve ölçümü; Motor gücünü etkileyen faktörler; Karışımlar / fakirleştirme, ilk ateşleme | |||
3 | Motor Yapısı Krank muhafazası, krank mili, kam milleri, karterler; Aksesuar dişli kutusu; Silindir ve piston asambleleri; Birleştirme kolları, giriş ve egzoz manifoldları; Supap mekanizmaları: Pervane devir düşürücü dişli kutuları. | |||
4 | Motor Yakıt Sistemleri Karbüratörler Tipleri, Yapısı ve çalışma prensipleri; Buzlanma ve ısıtma. Yakıt Enjeksiyon Sistemleri, Tipleri, Yapısı ve çalışma prensipleri. | |||
5 | Elektronik Motor Kontrol (FADEC) FADEC’li motor kontrol ve yakıt ölçüm sisteminin çalışması | |||
6 | ‘Start’ işlemleri ve Ateşleme Sistemleri ‘Start’ sistemleri; ‘Magneto’ tipleri, yapıları ve çalışma prensipleri; Ateşleme kabloları, ‘spark plugs’ (bujiler); Alçak ve yüksek gerilim sistemleri. | |||
7 | Supercharging/Turbocharging’ ‘Supercharging’in prensip ve gayeleri ve motor parametreleri üzerindeki etkileri; ‘Supercharging/turbocharging’ sistemlerinin yapıları ve çalışması; Sistem terimleri; Kumanda sistemleri; Sistemin korunması. | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Yağlar ve Yakıtlar Özellikler ve spesifikasyonlar; Yakıt ilave maddeleri; Emniyet tedbirleri. | |||
10 | Yağlayıcılar ve Yakıtlar Özellikler ve spesifikasyonlar; Yakıt ilave maddeleri; Emniyet tedbirleri. | |||
11 | Yağlama Sistemleri Sistemin çalışması/tertibi ve komponentleri. | |||
12 | Motor endikasyon sistemleri Motor hızı ; Silindir kafa sıcaklığı; Yağ basıncı ve sıcaklığı; Egzos gaz sıcaklığı; Yakıt basıncı ve akışı; Manifold basıncı. | |||
13 | Motor endikasyon sistemleri Motor hızı ; Silindir kafa sıcaklığı; Yağ basıncı ve sıcaklığı; Egzos gaz sıcaklığı; Yakıt basıncı ve akışı; Manifold basıncı. | |||
14 | Motor Yerleşimi •Yangın duvarlarının yerleşimi, ‘cowling’ler, akustik paneller, motor bağlantıları, vibrasyon önleyici bağlantılar, hortumlar, borular, ‘feeder’ler, konnektörler, elektrik kablaj örgüleri, kumanda kabloları ve rodlar, kaldırma noktaları ve boşaltma yerleri. |
Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |