Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OSHU220 | Hava Trafik Kuralları ve Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Sivil Hava Ulaştırma Sektörü içinde yer alan ,Hava Trafik Sistemi, Hava Trafik Yönetimi, Hava Trafik Hizmetleri, Hava Trafik Hizmetlerinin Bölümleri, Hava Trafik Kontrol Hizmeti, Genel Hava Trafik Kuralları, Aletli Uçuş Kuralları (IFR), Görerek Uçuş Kuralları (VFR), Altimetre Ayar Yöntemleri, Uçuş Planları, Hava Sahaları ve otoritelerinin öğretilmesidir.
Ögr Gr Necla ÇAPUK YILDIRIM
1 | Seyrüsefer sistemlerini hangi amaçla kullanıldığını açıklayabilecektir. |
2 | Seyrüsefer yardımcıları sistemlerindeki radyo dalgalarının yön bulma , bilgi akışı için kullanılmasını örneklerle açıklar. |
3 | Görerek uçuş kurallarını (VFR)- .Aletli uçuş kuralları (IFR) temel düzeyde ayrıntılarını çözer. |
4 | Seyrüsefer yer sistemlerinin kullanımını ve çalışma faaliyetlerini temel olarak açıklayabilecektir. |
5 | Uçak üzerindeki seyrüsefer sistemlerinin işlevini ve çalışma prensibini taslak halinde çizebilecektir. |
6 | Hava trafik hizmetleri içinde yer alan bölümleri sınıflar. |
İkinci Öğretim
YOK
Temel ATC Yaklaşma Kontrol işlenecek konuları kullanılacak olan ögrenciler ileriki dönemde bu alana yönelmek isterlerde fikir edine bilir. ATC kontrolörlüğü mesleğini tanımaları için aydınlatıcı olacaktır. Ögrenciler, hava trafik kontrolörlerinin genel ATC işleyişini içerisindeki Yaklaşma Kontrol (Procedural Approach Control) teorik bilgilendirme temel eğitimi , ayrıca üyesi i bulunduğumuz ICAO ve EUROCONTROL Teşkilatlarınca Hava Trafik Kontrolörlerinin Lisans işlemleri ile ilgili gerekli kriterlerin yer aldığı, ICAO Annex I ve EUROCONTROL European Manuel of Personnel Licensing-Air Traffic Controller (EATM,2004a-L1) dokümanlarında bulunan bilgiler ileriki kariyer basamakları içinde yönlendirici olacaktır.
Hava Trafik Sistemi, Hava Trafik Yönetimi, Hava Trafik Hizmetleri, Hava Trafik Hizmetlerinin Bölümleri, Hava Trafik Kontrol Hizmeti, Genel Hava Trafik Kuralları, Aletli Uçuş Kuralları (IFR), Görerek Uçuş Kuralları (VFR), Altimetre Ayar Yöntemleri, Uçuş Planları, Hava Sahaları,
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | HAVA TRAFİK YÖNETİMİ | |||
2 | HAVA TRAFİK HİZMETLERİ | |||
3 | MEYDAN KONTROL HİZMETLERİ | |||
4 | SAHA KONTROL HİZMETLERİ | |||
5 | YAKLAŞMA KONTROL HİZMETLERİ | |||
6 | APRONDA KULLANILAN ARAÇLAR VE APRONDA UYMALARI GEREKEN KURALLAR | |||
7 | VİZE SINAVI İÇİN GENEL TEKRAR | |||
8 | VİZE SINAVI | |||
9 | TAKSİ YOLU KURALLARI | |||
10 | HAVA TRAFİK KONTROL OTORİTELER EUROCONTROL, ICAO,EASA,ECAC | |||
11 | UÇUŞ PLANLAMA | |||
12 | PERSONEL APRONDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR | |||
13 | HAVA SAHASI FIR | |||
14 | HAVA SAHASI ÇEŞİTLERİ | |||
15 | FİNAL SINAVI |
www.dhmi.gov.tr AÖF Hava Trafik Kuralları ve Yönetimi Kitabı Uslu Suat, Cavcar Aydan, Özgür Metin ve Canarslanlar Ali Özcan “Hava Trafik Kontrol Hizmetleri” T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 3293, Açıköğretim Fakültesi Yayını, No: 2156, Eskişehir, 2016 www.turkishairlines.com
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 50 | 50 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |