Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OSHU225 | Havacılık İşletmelerinde Finansal Yönetim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Hava Taşımacılığı içerisinde finansal yapı, finansal düzenleme ve riskleri, uluslararası, havayolları işleyiş ve uçak, borçlanmaları iflas durumları, vergi ve para birimi konularında , havacılığın finasal botutunu inceleme yönetimsel yapısını anlamak bu dersimizin amacıdır.
Dr. Selçuk ÇAPUK
1 | Havayolu işletmelerine ait finansal oranları çözer. |
2 | Havayolu işletmeciliğinde maliyet yapısını inceler. |
3 | Havayolu işletmelerinde kullanılan yakıtın ekonomik özelliklerini ve yakıt fiyatı riskinden korunma yöntemlerini örneklendirir. |
4 | Leasing sektörünün havacılık sektöründeki gelişim sürecini açıklar. |
5 | Havayolu işletmelerinin varlık ve kaynaklarını ayırt ederek tanımlar. |
6 | Havayolu işletmeciliğinin sektörel işleyişini, özellikleriyle ilişkilendirir. |
İkinci Öğretim
YOK
Havayolu yönetimi , filo planlama , sektörel danışmanlık, rezervasyon, bilet satış, acenta vb alanlarda mezuniyet sonrası iş alanları hakkında alt yapı oluşturulması için önemli olmak.
Finansal yapılar, havayolu işletmelerinin sermaye yapıları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Hava taşımacılığı sektörü finansal yönetim hakkında temel bilgilere giriş | |||
2 | Uluslararası, havayollları borçlanmaları, iflas, vergi , para birimi kullanımı | |||
3 | Havacılık İşletmelerinde Finansman Kaynaklar | |||
4 | İçsel Kaynaklar | |||
5 | Dışsal Kaynaklar | |||
6 | Finansal Kiralama | |||
7 | Borçlanma aracılığı ile Finansman yapı | |||
8 | VİZE | |||
9 | Sermaye, riskler ve Devlet Destekleri | |||
10 | Türkiye'de Havayolu Taşımacılığı ve Finansal Kaynakları | |||
11 | Maliyet düşürücü unsurlar | |||
12 | Finansal yapı ve risk | |||
13 | Risk çeşitleri | |||
14 | 9/13 . hafta tekraı finale hazırlık | |||
15 | FİNAL |
Tzeng, G.H., Chiang, C.H., Li, C.W. (2007). Evaluating intertwined effects in e-learning programs: A novel hybrid MCDM model based on factor analysis and DEMATEL. Expert Systems with Applications, 32, 1028-1044 Uçak Sarı, İ., Çayır Ervural, B., Bozat, S. (2017). Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetiminde DEMATEL yöntemiyle tedarikçi değerlendirme kriterlerinin incelenmesi ve sağlık sektöründe bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi, Mühendislik Bilimleri Dergisi, 23(4), 477-485 Zhang, A., Zhang, Y. (2017). Airline Economics and Finance. Introduction to The Routledge Companion to Air Transport Management, Edited by Nigel Halpern and Anne Graham, 171- 184 Wu, W. W., & Lee, Y. T., (2007). Developing global managers’ competencies using the fuzzy DEMATEL method”, Expert Systems with Applications, 32(2), 499-507. Record global aircraft deliveries in 2017: Boeing ahead of Airbus again, but behind on order backlog https://centreforaviation.com/insights/analysis/record-global-aircraft-deliveries-in-2017- boeing-ahead-of-airbus-again-but-behind-on-order-backlog-393914 Erişim Tarihi: 28.03.2018 BOEING. Market Report (2017) http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/company/capital/pdf/2017_BCC_market_ report.pdf Erişim Tarihi: 10.15.2017 http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/kurumsal/faaliyet/2017.pdf Erişim Tarihi: 28.03.2018 http://www.aviationnews-online.com/wp-content/video/Dublin-2016/slides/s-1.pdf Erişim Tarihi: 10.10.2017 https://prezi.com/m3nt97psa9sa/dematel/ Erişim Tarihi: 15.12.2017 https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/667537 Erişim Tarihi: 29.03.2018 https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/646477 Erişim Tarihi: 29.03.2018
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 35 | 35 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 |