Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OSHK230 | Ekip Planlama ve Ekip Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Havayolu işletmelerinin, müşterilerin söz konusu taleplerini tam olarak karşılama olanakları son derece kısıtlıdır. Bu nedenle eldeki olanakları, tüm taraflar açısındanen uygun şekilde kullanmak gerekmektedir.Bunun yolu da çok detaylı bir planlamadan geçmektedir. Dersin amacı uçuş planlamasını detaylı incelemektir.
BELGİN DUMAN MALAK
1 | Planlamaya ilişkin temel kavramları açıklayabilme |
2 | Uçuş tarifesi kavramını tanımlayabilme |
3 | Hat değerlendirmede ele alınan konuları sıralayabilme |
4 | Uçuş sıklığının ve saatlerinin planlanmasını açıklayabilme |
5 | Ekip planlama faaliyetlerinin havayolu operasyonel planlama faaliyetleri içindeki yerini tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Havayolu işletmelerinin olağan faaliyet süreçlerinde bir uçuşu gerçekleştirebilmek için yapılması gereken planlama işlemleri;tarife, slot, permi, uçak bakım, filo ve uçak atama, ekip ve uçuş planlama başlıkları altında ele alınmıştır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Planlamaya İlişkin Temel Kavramlar, Planlama Süreci | ||
2 | Slot Kavramı ve Kapsamı, Havaalanı Slotlarının Havayolu İşletmeleri İçin Önemi, Uçuş İzni (Permi) İşlemleri ve Başvuru Usulleri | ||
3 | Uçuş Tarifesi ve Tarife Planlama Tanımı Uçuş Ağ Yapısının Tasarımı | ||
4 | Hat Planlama ve Değerlendirme | ||
5 | Uçuş Sıklığının Planlanması Uçuş Saatlerinin Belirlenmesi | ||
6 | Havayolu Filo Planlaması | ||
7 | Filo Atama Uçak Atama | ||
8 | Tüm konular | ||
9 | Ekip Planlamanın Havayolu Operasyonel Planlama Faaliyetleri İçindeki Yeri | ||
10 | Ekip Eşleme Probleminin Uçak Rotalama Probleminden Farkı Ekip Eşleme Probleminin Çözümünde Kullanılan Kısıtlar Ekip Eşleme Problem Kategorileri | ||
11 | Ekip Atama Yaklaşımları Ekip Atama Probleminin Çözümünde İnsan Faktörünün Rolü | ||
12 | Uçuş Planlama Verilerİ | ||
13 | Uçuş Harekât Analizi | ||
14 | Gecikme ve İptal Düzensiz Operasyonun Etkileri Aksaklık Yönetim Modelleri | ||
15 | TÜM KONULAR |
Havayolu İşletmelerinde Operasyonel Planlama- T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3842
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |