| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OSHK281 | Ekip Kaynak Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Uçak kaza ve kırımlarında insan hatasını azaltmak , en aza indirmek ve uçuş emniyeti ile ilgili becerileri geliştirmeyi hedefler.
Öğrt. Gör. Belgin DUMAN MALAK
| 1 | İnsan faktörünün kavramsal bir modeli vardır. |
| 2 | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü öğrenilir. |
| 3 | Ekip çalışması, kişilik etkileşimleri, sinerji, motivasyon, kişisel farklılıkları anlama ve onlarla başa çıkma öğrenilir. |
| 4 | Stres yönetimi, sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler öğrenilir. |
| 5 | İletişim, iletişim ve algılama farklılıkları öğrenilir. |
| 6 | Durum değerlendirmesi öğrenilir. |
Birinci Öğretim
Havacılık sektöründe CRM ve buna bağlı olarak insan faktörünün önemi çok büyüktür.
EKY ;sistemin içinde yer alan ve amacı uçuş güvenliği olan konular hakkında bilgi sahibi olmayı, buna paralel olarak uçuş güvenliği ile ilgili becerilerimizi geliştirmeyi hedefleyen konuları içerir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | EKY'nin konusu, amacı EK'de kaynaklar | |||
| 2 | EKİP KAVRAMI VE HAVACILIKTA EKİP | |||
| 3 | KAZA KAVRAMI VE HAVACILIKTA KAZA | |||
| 4 | Kaza Üreten Faktörlerin Birbirleriyle İlişkisi | |||
| 5 | Havacılıkta Bilgi ve Yönetimi | |||
| 6 | Havacılıkta Yönetim | |||
| 7 | Havacılıkta Hata | |||
| 8 | ARA SINAV | |||
| 9 | EKİP KAYNAK YÖNETİMİ KAVRAMININ OLUŞUMU | |||
| 10 | EKİP KAYNAK YÖNETİMİNİN HEDEFLERİ VE TANIMI | |||
| 11 | İNSAN FAKTÖRÜ KAVRAMSAL MODELİ SHELL MODELİ | |||
| 12 | Ekip çalışması, kişilik etkileşimleri, sinerji, motivasyon, kişisel farklılıkları anlama ve onlarla başa çıkma | |||
| 13 | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü | |||
| 14 | Yorgunluk, iş yükü yönetimi, Stres yönetimi, sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler Durum değerlendirmesi Risk yönetimi,karar verme | |||
| 15 | FİNAL SINAVI |
Havayolu eğitim dökümanları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
30gün isteğe bağlı/ proje
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 18 | 18 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
| ÖÇ 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 |
| ÖÇ 6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 |