Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTV200 | Göstergebilim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu ders, öğrencilere göstergebilimin temel kavramlarını ve kuramlarını öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, günlük yaşamda, medyada ve edebi eserlerde karşılaştıkları göstergeleri analiz etme ve yorumlama becerisi kazanacaklardır.
1 | Göstergebilimle ilgili temel kavramları ve teorileri kavrayarak, çeşitli göstergelerin anlamını yorumlar. |
2 | Göstergebilimsel analiz yöntemlerini kullanarak, metinler ve medya örnekleri üzerinde etkili analizler yapar. |
3 | Kültürel göstergeleri tanıyarak, bu göstergelerin toplumsal anlamlarını değerlendirir. |
4 | Görsel medyadaki göstergeleri analiz ederek, bu göstergelerin estetik boyutlarını ve anlamsal özelliklerini değerlendirir. |
5 | Dijital ve sosyal medya içeriklerini göstergebilimsel açıdan inceleyerek, bu platformlardaki anlam üretim süreçlerini çözümler. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
Yok
Bu ders, göstergebilimin tarihsel gelişimi, temel kuramlar, göstergeler ve anlam, göstergebilimsel analiz yöntemleri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, çeşitli metinler ve medya örnekleri üzerinde uygulamalı çalışmalar yapacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Göstergebilime Giriş ve Temel Kavramlar | |||
2 | Ferdinand de Saussure ve Yapısalcı Göstergebilim | |||
3 | Charles Sanders Peirce ve İşaret Teorisi | |||
4 | Roland Barthes ve Mitoslar | |||
5 | Umberto Eco ve Açık Yapıt | |||
6 | Göstergebilimsel Analiz Yöntemleri | |||
7 | Metin Analizi ve Anlam | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Görsel Göstergebilim | |||
10 | Sinema ve Göstergebilim | |||
11 | Medya ve Reklamlarda Göstergebilim | |||
12 | Kültür ve Göstergebilim | |||
13 | Dijital Medya ve Göstergebilim | |||
14 | Postmodern Göstergebilim | |||
15 | Fina |
Göstergebilim: Kuram ve Yöntem, Saussure, F. de. (2019), İthaki Yayınları. Göstergebilime Giriş, Barthes, R. (2020), Metis Yayınları. 3Göstergebilim ve Eleştirel Düşünme, Eco, U. (2018), Doğu Batı Yayınları. Göstergebilimin ABC’si, Peirce, C. S. (2017), Alfa Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |