Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTV233 | Transmedya Hikayeciliği | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilere transmedya hikayeciliğin temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, hikayelerini birden fazla platformda nasıl anlatacaklarını öğrenerek, daha geniş kitlelere ulaşma ve etkileşim sağlama becerisi kazanacaklardır.
Dr. Öğr. Üyesi Metin YASAN
1 | Transmedya hikayeciliğinin temel kavramları kavranılarak, hikayeler çeşitli platformlara adapte edilir. |
2 | Hedef kitle analizi yaparak, hikaye stratejilerini kitleye uygun şekilde geliştirir. |
3 | Kullanıcı deneyimi tasarım prensiplerini kullanarak, etkileyici ve etkileşimli hikaye dünyaları yaratır. |
4 | Dijital ve sosyal medya araçlarını kullanarak, hikayeleri geniş kitlelere ulaştırır ve tanıtır. |
5 | Başarılı transmedya projeleri geliştirerek, projeleri analiz eder ve değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin haftalık içeriğinin incelenerek derslere hazırlık yapılması gerekmektedir.
Bu ders, transmedya hikayeciliğin teorik temelleri, hikaye geliştirme, platformlar arası anlatım stratejileri, hedef kitle analizi, kullanıcı deneyimi tasarımı, dijital ve sosyal medya kullanımı gibi konuları kapsar. Öğrenciler, projeler aracılığıyla uygulamalı deneyim kazanacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Transmedya Hikayeciliğe Giriş ve Temel Kavramlar | |||
2 | Hikaye Geliştirme ve Yapı | |||
3 | Platformlar Arası Anlatım Stratejileri | |||
4 | Hedef Kitle Analizi | |||
5 | Kullanıcı Deneyimi Tasarımı | |||
6 | Dijital Medya ve Sosyal Medya Kullanımı | |||
7 | Hikaye Dünyası Yaratma | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Etkileşimli Hikaye Anlatımı | |||
10 | Transmedya Proje Geliştirme | |||
11 | Transmedya Hikaye Anlatımı ve Pazarlama | |||
12 | Etkileşim ve Katılım Ölçümü | |||
13 | Örnek Projeler | |||
14 | Geleceğin Transmedya Trendleri | |||
15 | Final |
Transmedya Hikayeciliği, Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan (2014), Çizgi Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Uygulama/Pratik | 2 | 5 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Performans | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |