Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTV235 | Video Çekim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Video içerik üretiminde teknik olarak öğrenilen unsurların estetik bir biçimde kullanılmasını sağlamak.
Damla İLERİALKAN
1 | Alanındaki güncel bilgiler ile temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilişkilendirecektir. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilecektir. |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşarak çözebilecektir. |
4 | Görüntü ve ses ekipmanları ile diğer teknik malzemeleri çalıştırabilecektir. |
5 | Görüntü ve ses tekniklerinin temel ilkelerini kavrayarak, bu yeterliliğini kullanmaya dönük pratik beceriler geliştirecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
Yok
Çeşitli amaçlar için yapılan video üretimlerinde kullanılan farklı teknikleri ve ekipmanları tanıyarak, uygulamaya dönük çalışmalar yapmak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Kamera / Kameranın Tanınması / Kamera kullanılmasında dikkat edilmesi gerekenler / Kamera Hareketleri | Kameranın tanınması ve Kamera kullanımı | Sunuş Yoluyla Anlatım | |
2 | Stüdyoda uygulamalı kamera kullanımı | Stüdyoda uygulamalı kamera kullanımı | Soru Cevap | |
3 | Aks Kuralı / 180 derece kuralı | Aks kuralı uygulamalı anlatım. | Uygulamalı Çalışma | |
4 | Teknik Ekipmanları Tanıma | Stüdyoda teknik tüm ekipmanları ve kullanımlarını tanıtma | Anlatım Yöntemi | |
5 | Çekim ölçeklerinin uygulamalı çalışması | Stüdyoda çekim ölçeklerinin uygulamalı anlatımı | Uygulama | |
6 | Çekim açılarının uygulamalı çalışması | Stüdyoda açıları uygulamalı anlatma. | Uygulama | |
7 | Uygulama yapılan tüm tekniklerin bir anlam oluşturacak biçimde üretimde kullanılması | Öğrenilen tüm teknik bilgileri, video çekiminin içeriğine uygun estetik bir biçimde kullanma | Uygulama | |
8 | Ara sınav | |||
9 | Uygulama yapılan tüm tekniklerin bir anlam oluşturacak biçimde üretimde kullanılması | Öğrenilen tüm teknik bilgileri, video çekiminin içeriğine uygun estetik bir biçimde kullanma | Tartışma | |
10 | Uygulama yapılan tüm tekniklerin bir anlam oluşturacak biçimde üretimde kullanılması | Öğrenilen tüm teknik bilgileri, video çekiminin içeriğine uygun estetik bir biçimde kullanma | Tartışma | |
11 | Temel Aydınlatma Yöntemlerinin Stüdyoda Uygulamaları | Stüdyoda ışık kullanımı | Uygulama | |
12 | Temel Aydınlatma Yöntemlerinin Stüdyoda Uygulamaları | Stüdyoda Işık kullanımı | Uygulama | |
13 | Temel Aydınlatma Yöntemlerinin Stüdyoda Uygulamaları | Stüdyoda Işık kullanımı | Uygulama | |
14 | Mikrofonlar Yapılarına Göre Mikrofonlar Yönlendirme Prensiplerine Göre Mikrofonlar Kullanımlarına Göre Mikrofonlar | Mikrofonları tanıma ve kullanma | Sunuş Yoluyla Anlatım | |
15 | Yıl sonu sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |