Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTV229 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere eleştirel medya okuryazarlığı kavramını ve temel prensiplerini öğretmek, medyanın işleyişini ve içeriğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak, medyanın ideolojik ve kültürel etkilerini anlamalarını sağlamak, reklamlar, görsel manipülasyonlar, kimlik temsili gibi konulara odaklanmak, medyanın toplumsal, politik, ekonomik ve çevresel boyutlarını incelemektir.
1 | Medya kaynaklarını eleştirel bir şekilde analiz edebilme ve doğrulama becerisi geliştirmek. |
2 | Medya metinlerinin güvenilirliğini ve tarafsızlığını değerlendirme yetkinliği kazanmak. |
3 | Medya dilini ve retorik stratejilerini anlayarak manipülatif haberleri tespit etme becerisi geliştirmek. |
4 | Medya çeşitliliği ve alternatif haber kaynaklarını farklı perspektiflerle değerlendirme becerisi kazanmak. |
5 | Medya okuryazarlığı prensiplerini günlük yaşamda uygulayarak bilinçli bir tüketici ve paydaş olma yetkinliği geliştirmek. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu dersin amacı, öğrencilere eleştirel medya okuryazarlığı kavramını ve temel prensiplerini öğretmek, medyanın işleyişini ve içeriğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak, medyanın ideolojik ve kültürel etkilerini anlamalarını sağlamak, reklamlar, görsel manipülasyonlar, kimlik temsili gibi konulara odaklanmak, medyanın toplumsal, politik, ekonomik ve çevresel boyutlarını incelemektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığına Giriş | |||
2 | Medya ve İdeoloji | |||
3 | Medyanın İşleyişi ve Haber Değerlendirme | |||
4 | Görsel İletişim ve Manipülasyonlar | |||
5 | Medya ve Kimlik | |||
6 | Medya ve Siyaset | |||
7 | Reklamlar ve Tüketim Kültürü | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Medya ve Şiddet | |||
10 | Medya ve Çevre | |||
11 | Medya ve Teknoloji | |||
12 | Medya ve Bilgi Ekonomisi | |||
13 | Medya ve Kültür | |||
14 | Eleştirel Medya Okuryazarlığında Gelecek Trendler ve Uygulamalar | |||
15 | Final Sınavı |
"Media Literacy in the Information Age: Current Perspectives" - Art Silverblatt, Andrew D. Bybee, Nancy J. Cheyne "Media Literacy: A Reader" - Donaldo Macedo, Shirley R. Steinberg, Randal F. Lindsey "Media Literacy: Keys to Interpreting Media Messages" - Art Silverblatt, Ellen M. Besley "Media Literacy Education in Action: Theoretical and Pedagogical Perspectives" - Belinha S. De Abreu, Paul Mihailidis "Critical Media Literacy: Reflections on Pedagogical Challenges and Possibilities" - Ernest Morrell, Elaine Chan, Lorna Rivera
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |