GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OISL282 Uluslararası Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 3.00

Önlisans


Türkçe


Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler (politik, kültürel, sosyal, ekonomik, teknolojik, yasal ) ve değişen tüketici davranışlarının uluslararası pazarlamaya olan etkilerinin öğrenilmesi. Uluslararası pazarlamada pazarlama karması stratejilerinin oluşturulması, pazar araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınarak, uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.


Öğr. Göv. Derya Yalçın Doğan


1 İşletmeler için uluslararası pazarlamanın önemini açıklar.
2 Küresel pazarlarda işletmelerin karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarını analiz eder ve çözüm önerileri geliştirebilir.
3 Uluslararası tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları tanımlar.
4 Yeni pazarlama trendlerini analiz eder.
5 Uluslararası pazarlar ve uluslararası pazarlama ile ilgili temel bilgileri açıklar.
6 Uluslararası pazarlama çevresini analiz eder.
7 Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini açıklar.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Öğrencilerin derste not tutması ve haftalık konular ile ilgili literatür araştırması yapması önerilmektedir.


Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler (politik, kültürel, sosyal, ekonomik, teknolojik, yasal ) ve değişen tüketici davranışlarının uluslararası pazarlamaya olan etkileri. Uluslararası pazarlamada pazarlama karması stratejilerinin oluşturulması, pazar araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla incelenmesi.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama Temel Kavramları
2 Pazarlamanın Tarihsel Süreci
3 Küresel Pazarlamayı etkileyen Ekonomik ve demografik koşullar
4 Pazar Araştırması
5 Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri
6 Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Pazar Bölümlendirme
7 Pazarlama Karması
8 Vize sınavı
9 Uluslar arası pazarlarda ürün kararları
10 Uluslar arası pazarlarda fiyatlandırma kararları
11 Uluslar arası pazarlarda tutundurma kararları
12 Uluslararası pazarlarda dağıtım kararları
13 Uluslararası pazarlamada Dijital Pazarlama ve yeni trendler
14 Final sınavı

“Uluslararası Pazarlama Stratejisi”, Frank BRADLEY, Uluslar arası İşletmecilik, Küreselleşmenin Zorlukları, çev.edit. Güler Sağlam Arı, Nobel Yayınevi, Ekim 2017, Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2003



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15 veya 30 iş günü.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 33 33
Bireysel Çalışma 5 15 75
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 3 4 3 4 5 4 5 5 4 4 5
ÖÇ 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 5 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5 4
ÖÇ 7 5 5 4 5 4 4 5 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek