| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OSHU227 | Meteoroloji | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı ;Meteorolojinin temel prensiplerinin kavraması ve meteoroloji değerlerini işleme yöntemlerini öğrenmesi, havacılık emniyeti için hava durum tespitinin önemi ve hava olaylarının raporlanması dersimizin amacıdır.
Ögr. Gr. Necla ÇAPUK YILDIRIM
| 1 | Meteorolojik terimleri tanımlayabilecektir. |
| 2 | Uçuş için tehlikeli olan meteorolojik hava olaylarını hava raporları ile ilişkilendirir. |
| 3 | Atmosfer katmanlarını ve ICAO standart atmosferini açıklayabilecektir. |
| 4 | SPECI METAR, TAF, AIRMET, SIGMET raporlarını yorumlar. |
| 5 | Atmosferde oluşan hava olaylarını tahmin edebilecektir. |
Birinci Öğretim
YOK
Meteorolojik Hava Olayları Meteorolojik Gözlemler, Analiz ve Tahminler; Meteorolojik Raporlar: METAR ve SPECI, TREND ve TAF; Meteorolojik Uyarı-İkaz ve Bilgilendirmeler: SIGMET ve AIRMET mesajları ve GAMET saha tahmini; Meteorolojik Harita ve kartlar: Prognostik Kartlar ve sabit seviye basınç haritaları.
Havacılık meteorolojisi terimleri TAF-METAR RAPORLAMALARI ve rapor şifrelerinin okunmasının öğretilmesi dersin ana konusudur. Atmosfer ve Atmosferin Katmanları bunun yanında ; Atmosferin yapısındaki bileşenler: Basınç, Sıcaklık, Nem, Yoğunluk, ICAO Standart Atmosferi içinde yer alan ; altimetrik bileşenler; Rüzgâr, Türbülans, Hava Kütleleri ve Cepheler; Jet Rüzgarı; Bulutlar, Oraj ve Buzlanma; Meteorolojik Görüş-Rüvyet Mesafesi ve Görüş Mesafesini Etkileyen Faktörler Meteorolojik Hava Olayları Meteorolojik Gözlemler, Analiz ve Tahminler; Meteorolojik Raporlar: METAR ve SPECI, TREND ve TAF; Meteorolojik Uyarı-İkaz ve Bilgilendirmeler: SIGMET ve AIRMET mesajları ve GAMET saha tahmini; Meteorolojik Harita ve kartlar: Prognostik Kartlar ve sabit seviye basınç haritaları.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Aeronatik meteoroloji nedir? | Anlatım Yöntemi | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 2 | Kabin Ekibinin havacılık meteorolojisi bilgisinin önemi ve uçuş emniyetindeki yeri... | Anlatım Yöntemi | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 3 | Türkiye ve dünyadaki meteoroloji oteriteleri... | Anlatım Yöntemi | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 4 | Bulutlar ve Çeşitleri | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 5 | Bulut içi bulut alt ve üst rüvyet, türbilans, buzlanma içerikleri. | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 6 | Türbilans oluşumu ve çeşitleri. | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 7 | Buzlanma ve Çeşitleri. | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 8 | VİZE | |||
| 9 | Rüzgar ve Çeşitleri. | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Anlatım Yöntemi Slayt ve ders notu paylaşımı Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Problem çözme yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup çalışması, Tartışma, | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 10 | Hava Kütleleri | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Anlatım Yöntemi Slayt ve ders notu paylaşımı Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Problem çözme yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup çalışması, Tartışma, | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 11 | Hava olayları. | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Anlatım Yöntemi Slayt ve ders notu paylaşımı Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Problem çözme yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup çalışması, Tartışma, | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 12 | TAF/METAR RAPORLARI | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Anlatım Yöntemi Slayt ve ders notu paylaşımı Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Problem çözme yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup çalışması, Tartışma, | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 13 | SPECHI VE AIRMET RAPORLARI | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Problem çözme yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup çalışması, Tartışma, | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 14 | 9/14. hafta tekrarı final çalışmaları. | Anlatım Yöntemi Görsel-İşitsel araçlar kullanımı Soru-cevap Problem çözme yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup çalışması, Tartışma, | Slayt ve ders notu paylaşımı | |
| 15 | FİNAL | Sınav |
AÖF Meteoroloji kitabı www.dhmi.gov.tr/aeronatik meteoroloji terminolojisi www.shgm.gov.tr /havacılık meteorolojisi -aeronatik meteoroloji el kitabı
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Tavsiye edilir.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 4 | 4 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 4 | 4 |
| Problem Çözümü | 2 | 4 | 8 |
| Tartışma | 2 | 4 | 8 |
| Soru-Yanıt | 2 | 4 | 8 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 |
| Gözlem | 1 | 3 | 3 |
| Gösterme | 1 | 3 | 3 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 3 | 3 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
| Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
| Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 4 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Rapor | 1 | 4 | 4 |
| Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 112 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |
| ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |
| ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |
| ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |
| ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |