| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OIMT262 | Aydınlatma ve Akustik | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Aydınlatma ve Akustik dersi ile öğrenciye; aydınlatma ve akustik hakkında temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Rabia Sevda Demirkol
| 1 | Görsel açıdan konforlu bir çevrenin oluşmasında etkili olan tasarım parametrelerini kullanabilecektir. |
| 2 | Doğal, yapay ve bütünleşik aydınlatma kavramları, sistemleri ve bu sistemlerin tasarımında etkili olan parametrelerini hesaplama ve tasarım sürecine yansıtabilecektir. |
| 3 | Çeşitli mimari uygulama örnekleri üzerinde değerlendirme yapabilme ve eleştirel bakış yapabilecektir. |
| 4 | Aydınlatma ve akustik konularının (çevresel sistemlerin) temel tasarım prensiplerini anlayabilecektir. |
| 5 | Mekanlar için akustik proje tasarımını temel düzeyde yapabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul olan ders yoktur.
-
Işık tasarımı ve akustik ile teknoloji ilişkisini mekan tasarımı bağlamında irdelemek, mekan ile ışık arasındaki ilişkiyi en uygun şekilde tasarımlarına yansıtabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Aydınlatma Tasarımı Kavramı, Mekan Tasarımı ve Aydınlatma Tasarımı İlişkisi | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 2 | Mekansal Algıyı Etkileyen Faktörler ve Işık, Aydınlatma Çeşitleri | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 3 | Hacimlerde Doğal ve Yapay Aydınlatma | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 4 | Hacimlerde Doğal ve Yapay Aydınlatma | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 5 | Aydınlatma Tasarımında Genel İlkeler ve Bu İlkelerin İç Mekan Tasarımına Dahil Edilmesi | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 6 | Aydınlatma Tasarımında Genel İlkeler ve Bu İlkelerin İç Mekan Tasarımına Dahil Edilmesi | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 7 | Dış Mekan Aydınlatmaları | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 8 | Vize sınavı | |||
| 9 | Akustik kavramının tanıtılması | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 10 | Ses ile ilgili büyüklüklerin tanıtılması | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 11 | Kapalı mekanlarda ses hareketleri | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 12 | Sesin odaklanması | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 13 | İşitsel konfor | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 14 | Gürültü kontrolü | Uygulama yok | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
| 15 | Final sınavı |
KAVRAZ M. (2020), 'Salonların Mimari ve Akustik Açıdan Tasarım Süreçleri', Gece Kitaplığı.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Proje Sunma | 4 | 10 | 40 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 112 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 |