Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OIMT260 | Engelliler İçin Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak, çevre ve yapı arasında oluşturulan geçiş mekanlarında engellilerin güçlükler ile karşılaşmaması için maksimum derecede çözüm önerileri üretmek ders kapsamında verilecek eğitimin temel amacıdır.
Öğr. Gör. Rabia Sevda Demirkol
1 | Görme engelliler için tasarım yapmayı bilecektir. |
2 | İşitme engelliler için tasarım hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
3 | Fiziksel engelliler için tasarım hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
4 | Engelliler ile görüşülerek ihtiyaç ve istekleri hakkında çözüm üretebilecektir. |
5 | Tasarım yapabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu olan ders yoktur.
Herhangi bir farklı husus yoktur.
Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
2 | Engelliler ve mekan ilişkisi | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
3 | Engelliler ve çevre arasındaki ilişki | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
4 | Engelliler için tasarımda oran - orantının önemi | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
5 | Görme engelliler için tasarım | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
6 | Engellilerin karşılaştığı sorunlar | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
7 | Geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar. | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
8 | ARA SINAV HAFTASI | ARA SINAV HAFTASI | ||
9 | Engelliler ile görüşülerek ihtiyaç ve istekleri hakkında bilgi alınması | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
10 | Yeni tasarım önerileri | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
11 | Ödev (proje) sunumları | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
12 | Ödev (proje) sunumları | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
13 | Ödev (proje) sunumları | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
14 | Ödev (proje) sunumları | Uygulama Yoktur. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
15 | FİNAL SINAVI HAFTASI | FİNAL SINAVI HAFTASI |
Evrensel Tasarıma Farklı Bakışlar - Kolektif
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |