GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OIMT260 Engelliler İçin Tasarım Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak, çevre ve yapı arasında oluşturulan geçiş mekanlarında engellilerin güçlükler ile karşılaşmaması için maksimum derecede çözüm önerileri üretmek ders kapsamında verilecek eğitimin temel amacıdır.


Öğr. Gör. Rabia Sevda Demirkol


1 Görme engelliler için tasarım yapmayı bilecektir.
2 İşitme engelliler için tasarım hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
3 Fiziksel engelliler için tasarım hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
4 Engelliler ile görüşülerek ihtiyaç ve istekleri hakkında çözüm üretebilecektir.
5 Tasarım yapabilecektir.

Birinci Öğretim


Ön koşulu olan ders yoktur.


Herhangi bir farklı husus yoktur.


Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanımı Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
2 Engelliler ve mekan ilişkisi Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
3 Engelliler ve çevre arasındaki ilişki Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
4 Engelliler için tasarımda oran - orantının önemi Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
5 Görme engelliler için tasarım Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
6 Engellilerin karşılaştığı sorunlar Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
7 Geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar. Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
8 ARA SINAV HAFTASI ARA SINAV HAFTASI
9 Engelliler ile görüşülerek ihtiyaç ve istekleri hakkında bilgi alınması Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
10 Yeni tasarım önerileri Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
11 Ödev (proje) sunumları Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
12 Ödev (proje) sunumları Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
13 Ödev (proje) sunumları Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
14 Ödev (proje) sunumları Uygulama Yoktur. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı
15 FİNAL SINAVI HAFTASI FİNAL SINAVI HAFTASI

Evrensel Tasarıma Farklı Bakışlar - Kolektif



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 42 42
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 15 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 4 4 5 5 5 5 4 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek