Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OIMT220 | Yaratıcı Düşünme ve Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere, konseptle tasarım yapma becerisi kazandırmak.
Öğr. Gör. Rabia Sevda DEMİRKOL
1 | Tasarım kültürü ve ilkeleri tanımlayabilecektir. |
2 | Metafor, tema ve konsept kavramlarını anlatabilecektir. |
3 | Konseptine göre farklı iç mekanların tasarım sürecini çözümleyebilecektir. |
4 | Trend ve moda kavramlarının tasarıma yansımalarını keşfedebilecektir. |
5 | İç mekanlardaki tasarımı oluşturan kavramları tartışabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Dersin içeriği, Tasarım kültürü ve ilkeleri, metafor, tema ve konsept kavram tanımları ve tasarıma aktarılması, örnekler üzerinde tanımlama, konsept geliştirme farklı iç mekanların tasarımında uygulama, trend ve moda kavramları, tasarıma yansımaları konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi; Tasarım kültürü ve ilkeleri | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | Metafor ve tema kavramlarının tanıtımı ve incelenmesi | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
3 | Metafor ve tema kavramlarının tasarıma yansıtılması | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
4 | Konsept kavramı tanımı ve incelenmesi | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
5 | Konsept kavramı tasarıma yansıtılması | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
6 | Metafor, tema ve konsept kavramlarının iç mekanlar üzerindeki örneklerinin incelenmesi | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
7 | Konsept geliştirme süreci | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
8 | Ara Sınav | |||
9 | Konsept geliştirme ve farklı iç mekanların tasarımında uygulama | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
10 | Konsept geliştirme ve farklı iç mekanların tasarımında uygulama | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
11 | Trend ve moda kavramlarının tanıtımı ve incelenmesi | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
12 | Trend ve moda kavramlarının tasarıma yansıtılması | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
13 | Konsept , trend ve moda kavramlarının karşılaştırlması | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
14 | Çalışmaların incelenmesi | Eskiz çalışması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
15 | Final Sınavı |
Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson Luke, J.T. (1996). The munsell color system: a language for color. New York: Fairchild Publications. Sirel, Ş. (1974). Kuramsal renk bilgisi. İstanbul: Kutulmuş Matbaası. Finlay, V. (2003). Color: a natural history of the palette. Random House Trade Paperbacks. Zelanski, P. J. & Fisher, M. P. (2002). Color. Germany: Prentice Hall. Goethe, J.W. & Judd, D.B. (1970) Theory of colours. USA: MIT Press. Albers, J. & Weber, N.F. (2006). Interaction of color: USA: Yale University Press. Kremers, R. (2009). Level Design: Concept, Theory, and Practice. A K Peters LTD. Keinonen, Kalervo,T., Takala, Roope. (2006). Product Concept Design.USA: Springer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |