| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OIMT218 | Vitrin Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere, ticari mekânlardan olan vitrinlerin mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlayarak, yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturma becerisi kazandırmak.
| 1 | Ticari mekânlardan olan vitrinlerin mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine tanımlayabilecektir. |
| 2 | Vitrin tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini anlatıp sunum yapabilecektir. |
| 3 | Sınırlı metrekare içerisinde malzeme, zaman ve maliyet sınırlarına dikkat ederek mekanı çözümleyabilecektir. |
| 4 | Farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları keşfedebilecektir. |
| 5 | Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir vitrinler tasarlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur
-
Ders, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre, uygun malzeme kullanarak, zaman ve maliyet sınırlarını düşünerek, özgün ve sürdürülebilir sergileme mekanları tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi; ticari mekanlardan olan vitrin kavramlarının tanımlanması. Vitrin tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. |
| 2 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
| 3 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 4 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 5 | Vitrini oluşturan mekansal ögeler ve tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 6 | Vitrin tipleri ve tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 7 | Vitrinin mimari elemanları ve tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 8 | Ara sınav | |||
| 9 | Vitrin tasarımında görsel ve algısal faktörler. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 10 | Vitrin tasarım sürecinde aydınlatmanın tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 11 | Vitrin tasarım sürecinde aydınlatmanın tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 12 | Vitrin tasarım sürecinde maliyetlerin tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 13 | Vitrin tasarım sürecinde maliyetlerin tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi |
| 14 | Genel Tekrar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 15 | Final Sınavı |
Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California
Öğrencilerin görsel düzenleme, marka-mekân ilişkisi, hedef kitle analizi ve mekânsal hikâye anlatımı gibi konuları uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaya yönelik saha gezileri planlanacaktır.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Performans | 1 | 10 | 10 |
| Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 99 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |