| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OIMT216 | Ürün Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin ürün tasarımı alanı ile tanışmalarını sağlamak, ürün tasarımına yönelik düşünce sistemine alt yapı geliştirmek.
Öğr. Gör. Rabia Sevda DEMİRCİ
| 1 | Ürün tasarımında tüketici düşüncesini algılayabilecektir. |
| 2 | Endüstriyel tasarımın temel bileşenlerini ve süreçteki rollerini öğrenerek tasarımlarına aktarabilecektir. |
| 3 | Ürün tasarım süreçlerinde karar verme süreçlerini öğrenip deneyimleyerek uygulayabilecektir. |
| 4 | Ürün tasarımı süresince projenin iş akışının programlanmasını ve kontrolünü planlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
-
Endüstri Ürünleri Tasarımı mesleğini tanıtılması, mesleğin teknik, artistik ve sosyolojik içerikleri, tasarım tarihi ve kültürü hakkında genel bilgiler.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | |
| 2 | Endüstriyel tasarım nedir? | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
| 3 | Tasarım tarihine genel bakış. | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 4 | Ergonomi | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 5 | Malzeme ve Üretimin önemi | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 6 | Tasarım süreci | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 7 | Strüktür | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 8 | Ara Sınav | |||
| 9 | Kullanıcı deneyimi | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 10 | Tasarım - inovasyon | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 11 | Tasarımda sunumun önemi | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 12 | Algı - anlam | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 13 | Pazarlama | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 14 | Tasarımların korunması | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
| 15 | Final Sınavı |
Paradigm Shifts in Industrial Design – S. Benan ÇELİKEL The Design of Everyday Things - Don Norman Product Design and Development - Karl T. Ulrich, Steven D. Eppinger Designing Interactions - Bill Moggridge
Öğrencilerin tasarım sürecini, üretim tekniklerini ve malzeme kullanımını yerinde gözlemleyerek kavramalarını destekleyecek etkinlikler planlanacaktır.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 10 | 20 |
| Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Proje Sunma | 1 | 12 | 12 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |