Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OIMT212 | Mekan Betimlemesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Öğrencilerin mekân kavramını, mekanın tanımını, mekan türlerini, mekanın somut ve soyut bileşenlerini, mekanın algısal boyutuna ilişkin teorik bilgiler ışığında tanıtmayı ve eskiz, çizim, kolaj, asamblaj gibi basit çizim ve modelleme yöntemleriyle iki ve üç boyutlu olarak ifade etme, yorumlama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
1 | Mekan kavramı, mekan türleri, mekanın somut ve soyut bileşenlerini açık ve kesin bir şekilde belirtebilecektir. |
2 | Mekan anlatımında, eskiz, çizim, kolaj gibi basit çizim ve modelleme yöntemlerini kullanabilecektir. |
3 | Mimari mekana ilişkin temel mesleki terminolojiyi anlayıp, etkin bir biçimde kullanabilecektir. |
4 | Belirli bir mimari mekana ilişkin, farklı sunum tekniklerini kullanarak, sunum hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur
Yok
Mimari mekanların etkili bir şekilde betimlenmesi için gerekli olan temel konuları kapsar. İçerik, perspektif çizim teknikleri, temel çizim yetenekleri, dijital tasarım araçları ve yazılımları, renk ve malzeme seçimi, el çizimi ve karakalem teknikleri, 3D modelleme ve sanal gerçeklik gibi pratik becerilerin öğretimiyle başlar. Aynı zamanda, görsel iletişim, semiyoloji, sanat teorisi ve tasarım dilinin anlaşılması gibi teorik konuları içerir. Öğrencilere, iç mekan tasarımını hem pratik hem de teorik düzeyde anlamalarını ve ifade etmelerini sağlayacak bir temel sunar. Bu içerik, öğrencilerin iç mekan tasarımını daha etkili bir şekilde iletebilme yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş ve Ders İçeriği Tanıtımı. | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | |
2 | Perspektif Çizim Temelleri. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
3 | Görsel Algı ve Algılama Psikolojisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
4 | İmge ve Anlam İlişkisi | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
5 | Görsel İletişimde Dijital Medyanın Rolü. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
6 | Sanal Dünya ve Gerçek Dünya İlişkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
7 | Renk Teorisinin Sanatsal ve Psikolojik Temelleri. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
8 | Ara Sınav | |||
9 | Malzeme Seçiminin Mekansal Etkileri, Renk ve Malzeme Semiyolojisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
10 | Malzeme Seçiminin Mekansal Etkileri, Renk ve Malzeme Semiyolojisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
11 | Sanat ve Mimarlıkta Detayın Anlamı. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
12 | İç Mekan Betimlemelerinin Sanal Ortamda Kullanımı. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
13 | Görsel Hikayeleştirme ve Anlatı Yapısı. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı |
14 | Görsel İletişim ve Betimleme Alanındaki Güncel Tartışmalar. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
15 | Final Sınavı |
Altan, İ. (2005) Mimarlıkta Mekan Kavramı, OfiS Yayınları, İstanbul. Calvino, I. (2016) Görünmez Kentler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul Ching, F. D. K. (2014) Architecture: Form, Space & Order, John Wiley & Sons, New Jersey. Ching, F. D. K. (2015) Architectural Graphics, John Wiley & Sons, New Jersey. Kuban, D. (2002) Mimarlık Kavramları, YEM Yayınları, İstanbul. Neufert, E. (2008) Yapı Tasarımı, Beta Yayıncılık, İstanbul. Pickard, Q. (2002) The Architects’ Handbook, Blackwell Publishing, Oxford. Pile, J. (1989) Perspective for Interior Designers, Watson-Guptill Publications, New York. Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın House, N. & Coles, J. (2012)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 1 |