GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OIMT215 Perspektif ve Anlatım Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00 2.00

Önlisans


Türkçe


İç mekan tasarımda temel perspektife dair bilgi ve becerisi kazandırmaktır.


Öğr. Gör. Rabia Sevda DEMİRKOL


1 Teknik çizimlerde kullanılan araç ve gereçleri doğru yöntem ve tekniklerle kullanabilecekler.
2 Nesnelerin plan, kesit ve görünüşlerini ortografik anlatımla çizebileceklerdir.
3 Sunum Paftası hazırlayabileceklerdir.
4 Görsel anlatım biçimlerini uygulama becerisi kazanacaklardır.
5 Mekanları perspektifsel açıdan çizebileceklerdir.

Birinci Öğretim


Ön koşulu olan ders yoktur.


Herhangi bir farklı husus yoktur.


İç mekan tasarımı eğitimi alan öğrencilere temel perspektif öğretilir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş (perspektif resmin tanıtımı ve önemi) Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
2 Aksonometrik perspektif ve çeşitleri Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
3 İzometrik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
4 Dimetrik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
5 Trimetrik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
6 Eğik perspektif ve çeşitleri Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
7 Kavalier perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV HAFTASI ARA SINAV HAFTASI
9 Konik perspektif ve çeşitleri Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
10 Bir noktalı konik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
11 Bir noktalı konik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
12 İki noktalı konik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
13 İki noktalı konik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
14 Üç noktalı konik perspektif ve uygulamaları Proje çizimi. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
15 FİNAL SINAVI HAFTASI FİNAL SINAVI HAFTASI

Öğretim Elemanı Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj durumu Ön Lisans için 15 veya 30 iş günü olup veya staj projesi ile tamamlanmaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 40 40
Proje Hazırlama 1 10 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Performans 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek