Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OIMT215 | Perspektif ve Anlatım Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
İç mekan tasarımda temel perspektife dair bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Rabia Sevda DEMİRKOL
1 | Teknik çizimlerde kullanılan araç ve gereçleri doğru yöntem ve tekniklerle kullanabilecekler. |
2 | Nesnelerin plan, kesit ve görünüşlerini ortografik anlatımla çizebileceklerdir. |
3 | Sunum Paftası hazırlayabileceklerdir. |
4 | Görsel anlatım biçimlerini uygulama becerisi kazanacaklardır. |
5 | Mekanları perspektifsel açıdan çizebileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu olan ders yoktur.
Herhangi bir farklı husus yoktur.
İç mekan tasarımı eğitimi alan öğrencilere temel perspektif öğretilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş (perspektif resmin tanıtımı ve önemi) | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | Aksonometrik perspektif ve çeşitleri | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
3 | İzometrik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
4 | Dimetrik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
5 | Trimetrik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
6 | Eğik perspektif ve çeşitleri | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
7 | Kavalier perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV HAFTASI | ARA SINAV HAFTASI | ||
9 | Konik perspektif ve çeşitleri | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
10 | Bir noktalı konik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
11 | Bir noktalı konik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
12 | İki noktalı konik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
13 | İki noktalı konik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
14 | Üç noktalı konik perspektif ve uygulamaları | Proje çizimi. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
15 | FİNAL SINAVI HAFTASI | FİNAL SINAVI HAFTASI |
Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu Ön Lisans için 15 veya 30 iş günü olup veya staj projesi ile tamamlanmaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 40 | 40 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |