Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMAK161 | Dinamik | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Newton'un hareket yasaları gibi temel prensipler aracılığıyla, cisimlerin hız, ivme ve kuvvetlerle olan ilişkisini öğretmek, parçacıkların ve katı cisimlerin hareketini kinematik (hareketin geometrisi) ve kinetik (kuvvet ve momentumla ilgili) yöntemlerle analiz etmelerine olanak sağlamak ve çeşitli mühendislik uygulamaları ve sorunlarına yönelik çözüm stratejileri geliştirmektir.
Öğr. Gör. Kubilay Şenel
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel hareket denklemlerini formüle edebilecektir. |
2 | Kuvvet, momentum ve enerji ilişkilerini kavrayabilecektir. |
3 | Cisimlerin doğrusal ve açısal hareketlerini analiz edebilecektir. |
4 | Hareketli sistemlerde denge ve ivme hesaplamalarını yapabilecektir. |
5 | İvme, hız ve konum arasındaki bağıntıları çözümleyebilecektir. |
6 | Dinamik sistemlerin modellemesi ve simülasyonunu yapabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur
Bulunmamaktadır
Newton’un hareket kanunları, iş ve enerji prensipleri, lineer momentum ve açısal momentum, katı cisimlerin dönme hareketi gibi konuları ele alır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Soru-Cevap Yöntemi | ||
2 | Kinematik – Parçacıkların Doğrusal Hareketi | Kavram Haritaları | ||
3 | Kinematik – Parçacıkların Düzgün Dairesel Hareketi | Tartışma Yöntemi | ||
4 | Dinamik – Newton’un Hareket Kanunları | Problem Çözme Yöntemi | ||
5 | İş, Güç ve Enerji | Problem Çözme Yöntemi | ||
6 | Momentum ve İtme | Problem Çözme Yöntemi | ||
7 | Genel Tekrar | |||
8 | Vize Sınavı | |||
9 | Kinetik – Parçacıklar Sistemi ve Rijit Cisimler | Beyin Fırtınası | ||
10 | Rijit Cisimlerin Dönme Hareketi | Düz Anlatım | ||
11 | Açısal Momentum ve Korunumu | Düz Anlatım | ||
12 | Titreşim Hareketi | Grup Çalışması | ||
13 | Genel Tekrar | |||
14 | Final Sınavı |
Dynamics (SI Edition) – James L. Potter, E. F. Pohlman Vector Mechanics for Engineers: Dynamics – Ferdinand P. Beer, E. Russell Johnston Jr. Engineering Mechanics: Dynamics – J. L. Meriam, L. G. Kraige
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Gerekli değildir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 4 | 5 | 3 |