Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OITE231 | Ölçme Tekniği | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; ölçmenin temel prensibi ve kurallarını öğrenmek ve modern ölçüm teknikleri ile teknolojilerinin uygulamalarını kavramak.
Öğr. Gör. Esra TÜRK
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler ölçme bilgisi ile ilgili tanımları sınıflandırabilir. |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler hata hesaplamalarını tespit edebilecektir. |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler doğrultu belirleme yöntemini kullanabilecektir. |
4 | Bu derin sonunda öğrenciler uzunlukların ölçülmesi öğrenebilecektir. |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler yüksekliklerin belirlenmesini öğrenebilecektir. |
6 | Bu dersin sonunda öğrenciler harita bilgilerini pekiştirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
Yok
Bu ders kapsamında, ölçmenin rolü ve önemi, ölçme bilgisi ile ilgili bazı önemli tanımları, hata hesapları, uzunlukların ölçülmesi, yüksekliklerin belirlenmesi konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ölçme tanımı, ulusal ve uluslararası birim sistemleri, temel ve türemiş birimler | PowerPoint Sunumu | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarının incelenmesi. | |
2 | Uzunluk ölçümü, alan ölçümü, hacim ölçümü | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
3 | Alan birimleri, açı birimleri, yay birimi | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
4 | Ölçek kavramı, çizgisel ölçek | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
5 | Geometrik ölçek, harita ölçeklerinin seçimi | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
6 | Ölçmelerde hata kaynakları, ölçme işlemlerinde karşılaşılan hatalar | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
7 | Gerçek hata ve düzeltme, görünen hata ve düzeltme | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Arazi işleri; arazide noktaların işaretlenmesi, noktaların röperlenmesi, röper krokilerinin hazırlanması | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
10 | Ölçme aletlerinin tanıtımı | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
11 | Uzunluk ölçümü, alanların hesabı | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
12 | Koordinatlar; düzlem dik koordinat sistemi | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
13 | Poligonasyon, poligon ölçme | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
14 | Harita bilgisi | PowerPoint Sunumu | Haftaya ait ders dokümanlarının incelenmesi | |
15 | FİNAL SINAVI |
Ölçme Bilgisi, E. ÖZBENLİ., T. TÜDEŞ. Ölçme Bilgisi, Cilt 1-2., C. SONGU Ölçme Bilgisi, F. YILDIZ., C. İNAL., v.d.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu Ön Lisans için 30 iş günü olup veya staj projesi ile tamamlanmaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |